آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن نانویی ضدایدز روی موش‌ها

کیوسک خبر: یک گروه تحقیقاتی از نانومواد برای ساخت واکسن ضدایدز استفاده کردند. نتایج کار آنها روی موش‌ها و خرگوش‌ها نتایج دلگرم کننده‌ای به دنبال داشت هر چند هنوز روی انسان آزمایشی انجام نشده است.

به گزارش از تارنمای lgbtqnation، یک ایمونولوژیست از فناوری نانو برای ساخت واکسن اچ آی وی HIV استفاده کرد. جوی لین چین محققی است که نتایج جالب توجهی در استفاده از نانومواد برای تولید واکسن ضدایدز به دست آورده است.

چن متولد و بزرگ شده تایپه، تایوان است که در سال ۲۰۱۷ به آمریکا رفت تا در مقطع دکتری دانشگاه دوک ادامه تحصیل دهد. وی در حال حاضر یک پژوهشگر فوق دکتری در کودکان در کالج پزشکی ویل کرنل در نیویورک است، جایی که وی و همکارانش از نانومواد برای تحقیق در مورد واکسن اچ آی وی (HIV) استفاده می‌کنند.

دکتر جوئل کولی از دانشگاه دوک پیشگام مطالعه در حوزه نانومواد است. اگرچه ابتلا به ایدز HIV/AIDS بیش از ۴۰ سال پیش آغاز شد، اما دانشمندان هنوز واکسن مؤثر در برابر این ویروس ایجاد نکرده اند.

آزمایش موفقیت آمیز واکسن نانویی ضدایدز روی موش‌ها

ویروس اچ آی وی (HIV) به سرعت جهش می‌کند. این گروه معتقد هستند که نانومواد می‌تواند به ساخت واکسن برای مقابله با این ویروس کمک کند.

واکسن ایدز این گروه تحقیقاتی هنوز در میمون‌ها یا انسان‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته اما آزمایشات بالینی در موش‌ها و خرگوش‌ها نتایج دلگرم‌کننده ارائه کرده است.

مقاله جدیدی که در نشریه ایمونولوژی چاپ شده است، نشان می دهد که ایمنی شناسان درک ذاتی از اهمیت تنوع، حداقل در سطح بیولوژیکی دارند. ایمونولوژی به عنوان یک زمینه، فضای زیادی برای رشد دارد.