افزایش ۲۵ درصدی معافیت مالیاتی کارکنان و کارمندان

کیوسک خبر: رئیس سازمان امور مالیاتی از قبول پیشنهاد این سازمان به رئیس جمهور و تأیید افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان و کارمندان در سال آینده خبر داد.

در نسخه اولیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ که بخش اول آن از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، سقف درآمد معاف از مالیات ماهانه کارکنان و کارمندان ماهانه ۱۰ میلیون تومان بود که برخی کارشناسان معتقد بودند، با توجه به نرخ تورم، این سقف باید افزایش یابد.

در این زمینه سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور امروز اعلام کرد، با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تأیید رئیس جمهور، قرار است، سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان، اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش یابد.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، شنیده‌ها حاکی از آن است که نحوه مالیات‌ستانی در سال ۱۴۰۳ در حال اصلاح است و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرده است که سقف مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ و ۵۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یابد و نیز سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

این تصمیمات در راستای تحقق عدالت مالیاتی و کاهش فشار به اقشار کم‌درآمد اتخاذ می‌شود و سیاست دولت در لایحه بودجه تحقق رشد ۴۹.۸ درصدی درآمد مالیاتی در سال آینده از محل شناسایی پایه‌های جدید و فراریان مالیاتی گرفته شده است.