سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ملی با افزایش ۲ برابری ۱۵ درصد می‌شود

کیوسک خبر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ملی از ۸ درصد کنونی به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

عیسی زارع پور امروز در دهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت، اظهار داشت: میزان تراکنش‌های الکترونیکی بین دستگاه‌ها سال گذشته به ۷ میلیارد تراکنش رسید و در سال جاری این رقم تاکنون به ۶ میلیارد تراکنش رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به ۹ میلیارد تراکنش برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: در مرکز تبادل ارتباطات داده‌های کشور یک‌هزار خدمت بین دستگاه‌های مختلف دولتی و اجرایی جابه‌جا می‌شود که تعداد این تراکنش ها امسال به ۶ میلیارد رسید.

زارع‌پور همچنین با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس یکی از احکام این لایحه قرار است همه دستگاه‌های دولتی سالی ۲۰ درصد از خدمات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت هوشمند ارائه کنند، به‌گونه‌ای که تا آخر برنامه هفتم هیچ خدمات غیرهوشمندی در دولت وجود نداشته باشد.

وی افزود: در اعتبارسنجی مشتریان بانک باید اطلاعات اجتماعی افراد و سابقه آنها هم دخیل شود و این نیازمند ارتباط داده‌های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با ۱۵۰ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری ۳ جزیره جنوبی کشور به شبکه اطلاعات وصل شده‌اند و در حال حاضر از طریق داده‌های ماهواره‌ای، تصاویر رنگی با دقت یک متر از سراسر نقاط دنیا می‌توانیم دریافت کنیم.

زارع پور گفت: در حال حاضر ۴ میلیون خانوار در سطح کشور تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار دارند و تا آخر سال ۲۰۰ شهر دیگر اضافه شده و به ۸ میلیون خانوار می‌رسد و تا آخر دولت همه خانوارهای کشور به شبکه فیبر نوری متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: در هیات دولت کارگروهی برای اقتصاد دیجیتال تشکیل شده، تاکنون ۴۰ جلسه اصلی و ۸ جلسه کارگروهی تشکیل شده است که تلاش می‌شود زیرساخت‌های لازم برای اقتصاد دیجیتال بر اساس اصل ۱۳۸ و ۱۲۷ قانون اساسی فراهم شود. همچنین در برنامه هفتم توسعه بندهای مناسبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در بندهای ۶۴، ۶۵، ۶۷، ۱۰۳ و ۱۰۷ در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از الزامات اقتصاد دیجیتالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین زیرساخت‌ها و پردازش اطلاعات دانست و گفت:‌ تلاش داریم زیرساخت‌های لازم برای تحقق اقتصاد دیجیتال فراهم شود.

.