افتتاح سامانه هوشمند کنترل سارقان در آینده نزدیک/ کاهش صف انتظار سامانه ۱۹۷پلیس

کیوسک خبر: رییس پلیس کشور از افتتاح سامانه هوشمند کنترل سارقان در آینده نزدیک خبر داد.

سردار احمدرضا رادان در مراسم رونمایی طرح های فاوایی نوآورانه و هوشمندسازی فراجا که در ستاد فاوا فراجا برگزار شد، اظهار داشت: در مدخل ورودی این مکان در سمت چپ یادمانی از شهدا قرار دارد، شهید «اروجعلی شکری» زمستان سال ۶۱ در سقز کردستان، روستای «آخکند» درگیری بین نیروهای انقلاب و ضدانقلاب شکل گرفت سرمای شدید هوا ( ۳۴ تا ۳۶  درجه سانتی گراد زیر صفر ) رفته رفته باعث شد تا حرکت نیروهای انقلابی کم و ضدانقلابی ها در منازل بودند بتوانند مسلط شوند. شهید اروجعلی بی‌سیم‌چی بود که در این شرایط هنگامی که دید نیروهای ضدانقلابی به وی نزدیک می شوند کد رمز را قورت داد و بی سیم خود را منهدم کرد.

وی افزود: ضدانقلابی ها وقتی که با این شرایط مواجه شدند به طور وحشیانه پوست صورت او را بالا آوردند و قفسه سینه اش را شکافتند. به گونه ای که هنوز ذره ذره تکه های کدرمز نمایان بود. این صندلی ها برای آن خونها است وگرنه ما هم اکنون نبودیم.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تبریک ایام ربیع الله، هفته وحدتی که پشت سرگذاشتیم، میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته انتظامی، تصریح کرد: برای همه ما که درگیر خدمت رسانی به مردم هستیم زمانی شیرینی آن را احساس می کنیم که بتوانیم با خدمت رسانی دغدغه ای از مردم را کم کنیم.

سردار رادان با اشاره به اینکه پروردگار متعال زمینه را باز کرده تا جوانان از نوع نوآور و خلاق وارد شده و فکر و ایده را از بزرگترها گرفته و تبدیل به محصول مورد نیاز می کنند، ابراز داشت: دو موضوع مهم مطرح است که همه به آن پرداختیم یکی بحث خودرو و استعلام آن اما از موضوعی که کمتر به آن پرداخته شد و غافل شدیم سامانه ای است که در شناورها راه اندازی شده در تلاشیم آن را در سایر وسایل نقلیه نیز استفاده کنیم که در این صورت انتظام ملی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: لحظه شماری می کنم تا ان شاء الله در آینده ای نزدیک با همت همه همکاران و تلاش دوستان سامانه هوشمند کنترل سارقان را افتتاح کنیم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه طرح های فاوایی نوآورانه و هوشمند سازی بسیار اثرگذار و مفید است، تصریح کرد: با اجرای این طرح نه فقط پلیس به سمت هوشمندی می رود بلکه دستگاه های دیگر نیز به سمت هوشمندسازی می روند.

سردار رادان با اشاره به اینکه هوشمندی دارای سه بعد انسانی، تجهیزات و ساختار است، افزود: در سال جاری این نوع هوشمندی شروع و در سال ۱۴۰۳ ادامه پیدا می کند تا ان شاء الله به روزی برسیم که بدون هیچ ارتباط فیزیکی مردم بتوانند خدمات خوب و شفافی بگیرند تا از  دغدغه های مردم عزیز کاسته شود.

رونمایی از طرح کال سنتر جدید و نرم افزار کاربردی

سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس بازرسی کل فراجا نیز در حاشیه آیین رونمایی از طرح کال سنتر جدید و نرم افزار کاربردی ۱۹۷ مرکز نظارت همگانی بازرسی کل فراجا که با حضور فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد با اعلام اینکه سامانه ۱۹۷ آماده دریافت انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس می‌باشد اضافه کرد: نگاه دانش ­بنیانی به تولید و ایجاد سامانه های کاربردی در بازرسی فراجا شکل گرفته است.

رئیس بازرسی کل فراجا تحول در مرکز نظارت همگانی با تاکید بر هوشمندسازی و ارتقاء بستر ارتباطی و بهبود کیفیت پاسخگویی در مرکز نظارت همگانی را از اهداف بازرسی کل فراجا برشمرد و افزود: هر سازمانی موفقیت خود را در برقراری ارتباط مناسب، مؤثر و مناسب با جامعه هدف خود می بیند و این مهم، زمانی بروز پیدا می کند که ما بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود بهره مند شویم.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: با راه­ اندازی سامانه جدید مرکز تماس نظارت همگانی بازرسی کل فراجا شاهد ارتقاء امنیت در مکالمات، اخذ گزارشات مدیریتی، سرعت در ثبت و ارسال تقدیر، پیشنهاد، انتقاد، شکایت شهروندان در بستر اینترنت، اطلاع از آخرین وضعیت پیام ارسالی به صورت بر­خط، مدیریت اپراتورها به منظور پاسخگویی صحیح و به هنگام و در نهایت افزایش رضایتمندی و کاهش صف انتظار مراجعه کنندگان خواهیم بود.

وی از دیگر دستاوردهای این سامانه را مشارکت مردم از طریق تسهیل در ارتباط، پاسخگویی به کلیه تماس ها در مرکز، امکان ارسال پیام برای اپراتورها در شبکه، مشارکت حداکثری از طریق تسهیل در ارتباط و جلب رضایت و اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی فراجا دانست.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگر مصاحبه به راه اندازی نرم افزار کاربردی ۱۹۷ در بستر «پلیس من»  اشاره و در خصوص ویژگی های این نرم افزار گفت: با هوشمندسازی پاسخگویی به مطالبات مردم؛ شاهد افزایش سرعت در رسیدگی به درخواست های مردم و امکان رصد وضعیت پیام از سوی شهروندان هستیم.