همکاری مشترک کارخانه نوآوری آمپر با بنیاد دیپلماسی عمومی 

 

کیوسک خبر: رئیس بنیاد دیپلماسی عمومی ایران به‌ضرورت سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی بر روی استارتاپ­های صنایع خلاق و فرهنگی تاکید کرد. مهدی قلعه‌نوی رئیس بنیاد دیپلماسی عمومی ایران و هیات همراه از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر بازدید کردند.

در این بازدید پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر ضمن معرفی شتابدهنده و استارتاپ­های مختلف مستقردر آمپر با تاکید بر بهرمندی بنیاد دیپلماسی عمومی ایران از توانمندی ها و دستاوردهای سه شتابدهنده حاضر در آمپر و استارتاپ­های زیرمجموعه در حوزه هوشمند سازی خودرو، سلامت و امنیت غذایی و به‌ویژه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در شناسایی و شناساندن شرکت‌های خلاق و فعال در حوزه‌های فرهنگ و هنر که تاکنون بیش از دو هزار شرکت بالغ شده‌اند تاکید کرد و گفت: شتابدهنده آمپر چنج، فعال در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی این آمادگی را دارد که در کنار بنیاد دیپلماسی عمومی در زمینه شناسایی و صادرات صنایع خلاق فعالیت مشترک داشته باشد.

قلعه‌نوی رئیس بنیاد دیپلماسی عمومی ایران نیز در این نشست ضمن تحسین فعالیت­های و اقدامات صورت گرفته در کارخانه نوآوری آمپر و همچنین به‌کارگیری تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی در شناسایی و رفع چالش‌های صنایع و نیازمندی‌های کشور از طریق به وجود آوردن استارتاپ ها گفت: استفاده از ظرفیت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی در داخل و خارج کشور برای شناسایی و صادرات محصولات و نیز بهره‌مندی از خانه‌های نوآوری و فناوری برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و نیز همکاری‌های فناورانه یکی از اقداماتی است که در راستای بنیاد دیپلماسی عمومی ایران تعریف‌شده است.

همچنین کمک به شناسایی و حل مشکلات اجرایی شرکت‌های دانش و خلاق در حوزه صادرات و بازاریابی، همراهی در برنامه‌های داخلی و بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند به توسعه بازار و کسب‌وکار این شرکت‌ها در همکاری مشترک میان آمپر و این بنیاد کمک کند.  قلعه‌نوی در این نشست پیشنهاد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری بنیاد دیپلماسی عمومی ایران با کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، افزایش توان صادراتی این شرکت‌ها و ورود محصولات ایران ساخت به بازار بین‌المللی در حوزه‌های فناورانه و صنایع خلاق و فرهنگی تاکید کرد.

شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، آی‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است