کیوسک خبر: زیرساخت‌های «مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و فناوران کشور تکمیل می‌شود.

شهریار زینی مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به همراه مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از نمایندگان مجلس از زیرساخت‌ها و دستاوردهای فناورانه مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران بازدید کردند.

این بازدید با هدف آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه برای تست و آزمون خودروها در حوزه آلایندگی و ایمنی و تلاش برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های آن به کمک فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های دولتی انجام شد.

در این مرکز مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده است که شامل بخش‌هایی مانند «اندازه‌گیری بخارات سوخت»، «صدا»، «ضرایب جاده و ابعاد»، «سامانه عیوب خودرو» و «آزمایشگاه‌های خودروهای سواری»، «موتورسیکلت»، «خودرو»، «موتور دیزل» و «سطح صدا، اوزان و مقیاس»، می‌شود.

از نکات مهم در این برنامه، بازدید از زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی مانند R100 بود که این شرکت پیشرفت مطلوبی را در این زمینه داشته است و به زودی دو نمونه باقی مانده از این تست‌ها با تمهیدات در نظر گرفته شده در داخل کشور اجرایی خواهد شد.

همچنین در جریان این بازدیدها؛ بهره برداری از دو آزمایشگاه این مجموعه نیز انجام شد. آزمایشگاه‌هایی که شامل «آزمایشگاه کاتالیست و کانورتر» و «آزمایشگاه خودرو سنگین دیزلی» می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت معاونت علمی، به زودی شاهد افتتاح آزمایشگاه آزمون تصادف (CRASH TEST) و تکمیل آزمایشگاه خودروهای برقی خواهیم بود.