۱۳۷ هزار خانوار جدید از اردیبهشت امسال مستمری دریافت کرده‌اند

کیوسک خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از ورود ۱۳۷ هزار خانوار پشت نوبت به چرخه دریافت مستمری از اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه ۱۳۷ هزار خانوار جدید که پشت نوبت دریافت مستمری معیشتی از سازمان بهزیستی بودند وارد چرخه حمایت شده اند، گفت:  از این تعداد که در سال جدید به جمع مستمری بگیران اضافه شده اند، ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار و خانواده هایشان و ۱۲۰ هزار خانوار افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید در دهک های اول تا هفتم پشت نوبت دریافت مستمری بوده اند.

وی از واریز مستمری از اردیبهشت ماه برای این خانوارها خبر داد و افزود: مبلغ این مستمری برای خانوار های یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره  ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان،  چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: این مددجویان پیشتر به صورت موردی  از خدمات دیگر سازمان بهزیستی بهره مند بودند و پشت نوبت دریافت مستمری بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۳ میلیون خانوار، قریب به ۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند، افزود: مستمری بگیران معیشتی سازمان بهزیستی یک میلیون و ۲۷۰ هزار خانوار و حدود ۲  میلیون ۴۰۰ هزار نفرند و نزدیک به یک میلیون و  ۷۰۰ هزار خانوار دیگر هستند که از مستمری معیشتی بهره مند نیستند ولی از خدمات موردی و دیگر خدمات سازمان برخوردار هستند.

حسینی افزود:تلاش می کنیم که جمعیت پشت نوبتی دریافت مستمری در سازمان بهزیستی را با دریافت اعتبارات جدید از دولت  وارد چرخه دریافت مستمری کنیم که اولویت با افراد دارای معلولیت خیلی شدید، شدید و متوسط در دهک پائین  و ضعیف ترین گروه های درآمدی است.

وی تاکید کرد: دغدغه ما این است که بتوانیم موضوع مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش را حل کنیم که در این مرحله ۱۳۷ هزار خانواده با منابع اختصاص یافته وارد چرخه شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در خصوص یارانه پرداختی دولت نیز گفت: یارانه ای که دولت برای هر نفر ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می کند، مشمول مددجویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی با توجه به آزمون وسع بوده است و مددجویان تحت پوشش باید این یارانه جدید را دریافت کنند.

حسینی افزود: گاهی اعلام می شود که ممکن است برخی از مددجویان این یارانه را دریافت نکرده باشند هرچند که باید این تعداد این افراد خیلی کم باشند ولی اعلام شد با ثبت اعتراض در سامانه وزارت رفاه  مشمول این یارانه خواهند بود، اگر در طول این ایام مددجویی در دهک ده قرار گرفته باشد یا در شرایط ویژه ای قرار گرفته باشد یا مشکلی و اشتباهی پیش آمده باشد با اعتراضی که اعلام کردند اعتبار در حسابشون ذخیره شده تا بعد از بررسی های لازم منابع شان آزاد شود و دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.