تکرار روز بدون فوتی کرونایی/ شناسایی ۱۵۳ مورد جدید 

کیوسک خبر: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و خوشبختانه روز بدون فوتی دوباره تکرار شد و امروز نیز مرگ ناشی از کرونا نداشتیم.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز گذشته تا امروز (جمعه ۲۰ خردادماه) ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

براساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، مرگ به دلیل کرونا در کشور ثبت نشد و مجموع جان باختگان این بیماری در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ نفر ثابت ماند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، امروز بعد از ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱، دومین بار است که ایران در طول پاندمی، روز بدون فوت کرونایی را تجربه می‌کند.

طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون هفت میلیون و ۵۷ هزار و ۹۳۸ نفر از بیماران کرونایی، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۸۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۶۹۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۸۵ دُز رسید.

همچنین ۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و هیچ شهرستانی در وضعیت نارنجی قرار ندارد و ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.