• خانه
  • علم و دانش
  • سفر ستاری به خراسان رضوی؛ زیست‌بوم نوآوری و خلاق توسعه می‌یابد

سفر ستاری به خراسان رضوی؛ زیست‌بوم نوآوری و خلاق توسعه می‌یابد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در استان خراسان رضوی، ضمن افتتاح مراکز نوآوری این استان، با حضور در شرکت صنایع پیشرفته رضوی، از محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت رونمایی می‌کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، رونمایی از محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت و افتتاح مراکز نوآوری وارد مشهد شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین بخش سفر خود با همراهی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان و خلاق این استان بازدید کرد و با فعالان این شرکت ها به گفت‌وگو نشست.
 در این نمایشگاه چهل و یک شرکت دانش بنیان و خلاق حضور دارند که محصول های گوناگون در حوزه های فناوری های پیشرفته، فناوری های های نرم و صنایع خلاق ارائه داده اند.
رونمایی از ۲ محصول ایران‌ساخت 
در بخشی از این سفر محصول دانش‌بنیان اندوسکوپ های انعطاف پذیر که توسط شرکت فن آوری نوین سلامت اردیبهشت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی تولید شده است رونمایی می‌شود.
همچنین محصول مینی اسکید لودر ایران‌ساخت، ابزاری که برای ارتقاء سطح مکانیزاسیون پروژه های ساختمانی بسیار حائز اهمیت است، رونمایی و بهره برداری خواهد شد.
افتتاح مراکز نوآوری استان
با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در قالب ویدئو کنفراس، فاز دوم مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز شهرستان کاشمر افتتاح می‌شود. فاز نخست این مرکز نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سال گذشته به بهره برداری رسیده بود و با افتتاح فاز دوم این مرکز، زمینه برای استقرار ۱۲ تیم در زیرساختی به مساحت ۱۰۲۰ متر مربع فراهم خواهد شد.
افتتاح مرکز نوآوری  گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت ویدئو کنفرانس، بخش دیگری از سفر ستاری به استان خراسان رضوی است. این مرکز با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری ‌و بهره مندی از نیروی انسانی و متخصصین اقدام به ایجاد مرکزنوآوری گیاهان دارویی کرده است، همچنین با فراهم آوردن زیرساخت های آزمایشگاهی جهت فراوری و فناوری گیاهان دارویی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرده است.
 تفاهمنامه ایجاد کارخانه نوآوری ،صنایع خلاق وگردشگری
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خراسان رضوی، از محل کارخانه نخ ریسی مشهد بازدید می‌کند تا ضمن بررسی‌های میدانی، زمینه برای راه اندازی کارخانه نوآوری صنایع خلاق و گردشگری در این محل فراهم شود.
دیدار و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان و خلاق پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه ستاری به این استان خواهد بود.