• خانه
  • علم و دانش
  • دانش‌آموزان در اینوتکسی‌کاپ در معرض کسب تجربه قرار می‌گیرند

دانش‌آموزان در اینوتکسی‌کاپ در معرض کسب تجربه قرار می‌گیرند

کیوسک خبر: خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم با اجرای رویداد اینوتکسی‌کاپ، حضور فعالی در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس دارد.

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم، آبان‌ماه سال گذشته، با محوریت آموزش و یادگیری، آغاز به کار کرد.

این خانه که با حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افتتاح شد، با جذب و اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه در حوزه تخصصی خود، ضمن خدمات آموزشی گسترده‌ای که به مخاطبان ارائه می‌دهد، زمینه ارتباط تیم‌ها و افراد نوآور و شرکت‌های خلاق به بازار کار را فراهم می‌آورد.

هدف محوری فعالیت این خانه خلاق و نوآوری، ابتدا ایجاد نوآوری در حوزه آموزش و سپس فناوری است. به همین منظور، ارتباط‌های گسترده‌ای با بدنه آموزشی کشور برقرار شده است و بر این مبنا، نیازهای این حوزه احصاء شد تا بر اساس این نیاز، در حوزه خانواده، مربی و یادگیری دانش‌آموز، خدماتی ارائه داده شود.

یاسر قرائی مدیر خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم که این روزها در نمایشگاه اینوتکس حضور دارد، با بیان اینکه در این دوره به دنبال بحث رسوخ فرهنگ نوآوری و فرآوری را در زیست‌بوم آموزشی کشور است، گفت: بر همین اساس، در این دوره از نمایشگاه، بخش اینوتکسی‌کاپ را اضافه کردیم که طی آن، مخاطبان ما که شامل دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و دانشجویان با همراهی خانه‌های خلاق و نوآوری این حوزه می‌شوند، با قرار گرفتن در موقعیت‌های عملی، چالش‌های مختلف و مواجه با مسائل گوناگون، دست به اقدام آگاهانه بزنند.

این رویداد به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر نمایش، به صورت رویداد – تجربه برگزار می‌شود و طی آن مخاطبان در بیش از ۴۰ ایستگاه که شامل مهارت، خودآگاهی، آزمایشگاه‌های فناوری، تجاری‌سازی و … می‌شود، در معرض کسب تجربه و ایده‌پروری قرار می‌گیرند.

در این رویداد با طراحی بخش‌های مختلف سعی می‌شود استعدادیابی کودکان و نوجوانان از حالت تستی و چهارگزینه‌ای به صورت عملی و در ابعاد مختلف جسمی – حرکتی، شناختی – فکری، روحی – روانی، هیجانی – عاطفی، ارتباطی – اجتماعی صورت بگیرد و کمک شود افراد با حضور در این رویداد، خود را شناخته و مسیر خوبی را برای خود و جامعه خود انتخاب کنند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اینوتکسی‌کاپ، می‌توانند به صفحه اصلی این رویداد مراجعه کنند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ۲۰۲۲ INOTEX با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرد و تا ۲۳ اردیبشهت‌ماه سال جاری ادامه دارد.