• خانه
  • علم و دانش
  • آزمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ ۱۵۰ محصول عرضه شد

آزمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ ۱۵۰ محصول عرضه شد

 

کیوسک خبر: چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری همراه بود.

حمید ذوالفقاری رییس نمایشگاه فناوری‌های ایران‌ساخت درباره برگزاری این رویداد، گفت: این نمایشگاه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه دائمی محصولات ایران‌ساخت برگزار شد و میزبان مسئولان دولت سیزدهم، فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات، روسای دانشگاه‌ها و غیره بود.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور محمد مخبر معاون اول و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کار خود را آغاز کرد و به  مدت ۲ روز محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را در معرض نمایش گذاشت.

به گفته ذوالفقاری، در این نمایشگاه مسئولان  کشوری و لشگری ضمن بازدید از محصولات دانش بنیان؛ در جریان آخرین پیشرفت‌ها، دستاوردها و محصولات تولیدی و صادراتی فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قرار گرفتند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری ادامه داد: این نمایشگاه که با حضور ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق، از ۱۹ تا ۲۰ بهمن‌ماه به مدت ۲ روز برگزار شد، فرصتی مناسب برای معرفی و عرضه محصولات و دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این شرکت ها فراهم کرد؛ تا ضمن معرفی توانمندی‌ها، مجالی برای تعامل با مسئولان و دست‌اندکاران دولت برای رفع موانع و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

ذوالفقاری همچنین بیان کرد: در این رویداد بخشی از آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در حوزه‌های پیشران و اقتدارآفرین به نمایش درآمد و میزبان ۱۵۰ محصول و شرکت دانش‌بنیان و خلاق بود. محصولاتی که با اتکا به توان دانشی و تخصصی داخلی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده‌اند.