کرونا در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله بیش از هر گروه سنی دیگری شایع است

کیوسک خبر: بر اساس یک مطالعه‌ جدید در انگلیس، عفونت‌های کووید بین کودکان پنج تا ۱۱ ساله، سه برابر بیشتر از بقیه جمعیت شایع است.

این تحقیقات نشان داد که بین اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر بیش از ۴.۷ درصد این گروه سنی به این ویروس مبتلا بودند و این میزان با رقم ۱.۴ درصد برای کل جمعیت مقایسه می‌شود.

این هفته، مشاوران علمی دولت انگلیس، واکسیناسیون کووید را فقط برای آن دسته از کودکان پنج تا ۱۱ ساله توصیه کردند که در حال حاضر از نظر بالینی آسیب‌پذیرند.

بر اساس برآوردهای دولت، از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر، بیش از ۱۰۰ هزار کودک با آزمایش مثبت کووید و ده‌ها هزار مورد مشکوک به کووید در یک زمان سر کلاس حاضر نشده‌اند.

در آخرین مطالعه ریکت‌وان (REACT-۱) (مطالعه‌ای درباره میزان شیوع کرونا) که کالج سلطنتی لندن و “ایپسوس موری” انجام دادند بین ۲۳ نوامبر و ۱۴ دسامبر، بیش از ۹۷ هزار آزمایش خانگی کووید در انگلیس انجام شد.

این مطالعه نشان داد که کووید در کودکان پنج تا ۱۱ ساله بیش از هر گروه سنی دیگری شیوع دارد.

کارشناسان همچنین می گویند که در مقایسه، میزان ابتلا به کووید در افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله که اکثر آن‌ها اکنون واکسینه شده‌اند، نصف شده و از ۵.۳۵ درصد به ۲.۳۱ درصد رسیده است.

به گزارش ایندیپندنت، دو مطالعه اولیه منتشر شده در این هفته در این کشور نشان داد که موج امیکرون خفیف‌تر از سویه دلتا به نظر می‌رسد و افراد مبتلا به آن ۴۰ تا ۷۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند. اما دانشمندان هشدار داده‌اند که نرخ بالا و هشداردهنده شیوع آن ممکن است خفیف‌تر بودن آن را جبران کند.