• خانه
  • علم و دانش
  • خانه خلاق و نوآوری کودک و نوجوان «دانادل» افتتاح شد؛ ستاری: توسعه صنایع خلاق کودکان ایرانی را با فرهنگ ملی مأنوس می‌کند و رشد می‌دهد

خانه خلاق و نوآوری کودک و نوجوان «دانادل» افتتاح شد؛ ستاری: توسعه صنایع خلاق کودکان ایرانی را با فرهنگ ملی مأنوس می‌کند و رشد می‌دهد

کیوسک خبر: با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده دانادل با هدف تقویت و ارتقای مهارت‌های شناختی و هوش‌های چندگانه کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

در این خانه، ۶ تیم خلاق در حوزه کودک و روانشناسی و تولید بازی های فکری و ۷ تیم در حوزه‌های بازی ملی و ترکیبی ورزش های جسمی حرکتی و ۳ تیم در حوزه تولید اسباب بازی و پلت فرم های کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

علوم انسانی را به زندگی روزمره مردم وارد می‌کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه خانه‌های خلاق،زیرساختی برای تجاری‌سازی علوم انسانی هستند، گفت: درصدد هستیم تا با شکل‌گیری خانه‌های خلاق و نوآور، محصولات و خدماتی تولید شود که در زندگی روزمره مردم کارایی داشته باشد و بچه‌ها از کودکی با این‌ محصولات رشد کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: خانه‌های خلاق، توسعه علوم انسانی را مدنظر دارند. باید محصولاتی تولید شود که مردم راضی شوند و برای آن هزینه کنند. این کار به تولید محصولات باکیفیت و خوب منجر خواهد شد.

به گفته ستاری، بهترین فضا برای توسعه استارتاپ‌های حوزه علوم انسانی، خانه‌های خلاق و نووری استآآوری است. در این مراکز تلاش می‌شود تا مفاهیم ملی و دینی در کنار هم ارائه شود. این کار فرهنگ و اصالت تاریخی کشورمان را به جهان معرفی می‌کند.

رییس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق همچنین بیان کرد: برای توسعه صنایع خلاق، دولت یک زیرساخت است و باید برای ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش کند. محصول فقط با سرمایه و پول غیر دولتی تولید می شود.