• خانه
  • علم و دانش
  • دو تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بانک تجارت امضا شد؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بیشتر می‌شود؛ توسعه اشتغال و کارآفرینی با ارائه تسهیلات

دو تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بانک تجارت امضا شد؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بیشتر می‌شود؛ توسعه اشتغال و کارآفرینی با ارائه تسهیلات

کیوسک خبر: دو تفا‌هم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک تجارت امضا شد تا حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق سرعت گیرد.

این دو تفاهم نامه در راستای اجرای جزء ۵ بند ب تبصره ۱۶ و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ایجاد اشتغال و توسعه فناوری و گسترش کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر به به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت رسید.

تامین مالی در حوزه دانش‌بنیان و خلاق، تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان و کمک به ایجاد، توسعه و تولید و اشتغال کارآفرینی موضوع این تفاهم نامه های همکاری است.

همچنین از دیگر موضوعات آن می توان به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه تولید و اشتغال اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه نحوه اجرای بخش دوم تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اعلام شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور را تعیین می کند.

همچنین برقراری و توسعه تعامل میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک تجارت در زمینه های مرتبط و ارائه و خلق انواع خدمات مالی و بانکی نیز از مفاد آن است و اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات الکترونیکی توسط شبکه شعب و درگاه های الکترونیکی بانک برای ارائه بهتر خدمات در چارچوب قوانین و مقررات جاری بانک و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این تفاهم نامه دنبال می‌شود.

بر این اساس بانک، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناوری که ظرفیت لازم برای برخورداری از حمایت های لازم معاونت علمی را دارند و مورد تایید این معاونت هستند را شناسایی می کند و به آنها خدمات لازم را ارائه می دهد. پس امضای این تفاهم نامه فرصتی برای رشد این کسب و کارها فراهم می کند تا دغدغه تامین مالی برای آنها کمتر شود.