• خانه
  • علم و دانش
  • ستاری: دیدگاه مسئولان استانی و دانشگاه‌ها تغییر کرده است و به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند؛ سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی استارتاپ‌ها افزایش یافته است

ستاری: دیدگاه مسئولان استانی و دانشگاه‌ها تغییر کرده است و به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند؛ سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی استارتاپ‌ها افزایش یافته است

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس در جمع فناوران به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان شکل گرفته است اشاره کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان فارس در جمع فناوران پارک علم و فناوری استان گفت: در هر سفری که به استان فارس دارم، اتفاقات و حرکت‌های جدیدی را که در زیست بوم فناوری و نوآوری رخ می‌دهد، حس می‌کنم. افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از این رخدادها است. همچنین اتفاقات خوبی در پارک علم و فناوری استان، دره نوآوری و کارخانه نوآوری افتاده است.

 ستاری با اشاره به رشد و توسعه نوآوری در استان ادامه داد: قطعا با این اتفاقات شاهد جهش خوبی در استان خواهیم بود. یک اتفاق فرهنگی رخ داده و آن تغییر دیدگاه مدیران و دانشگاهیان است. جهت گیری دانشگاه‌ها با این تغییرات به سمت راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق سوق دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: این اتفاقات سال های اخیر در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور و توسعه آن می‌تواند یک الگوی خوب برای سایر بخش ها باشد. بسیاری از حوزه ها مانند دفاعی نیاز خود را از طریق شرکت ها تامین می کنند. همچنین شرکت‌های بزرگ به سمت استفاده از توانمندی استارتاپ‌ها در حال حرکت هستند تا با سرمایه گذاری روی آنها به نتیجه لازم برسند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه کار دولت ایجاد زیرساخت‌ها است، گفت: هر زیرساختی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنیم در مدت زمانی کوتاه تکمیل می شود. حتما تعداد زیادی از این نیروی جوان نمی توانند از این زیرساخت ها استفاده کنند. این یک مسئله کلی در کشور است که نشان دهنده بالا بودن پتانسیل اقتصاد دانش بنیان است.

به گفته وی، نکته مهم در این میان زیست بوم دانش‌بنیان و خلاق است و سرمایه گذاری که بخش خصوصی روی آن انجام می دهد تا با این سرمایه گذاری تعداد شرکت‌ها افزایش یابد و دولت هم برای توسعه زیرساخت ها اقدامات لازم را انجام دهد. البته جهت گیری ها نیز تغییر کرده است. در پارک علم و فناوری نیز نباید تنها به بحث سخت افزاری و فیزیک پارک توجه کرد بلکه باید بحث نرم افزار را توسعه داد. به گونه ای که کل شهر درگیر مسئله شوند.

در این سفر خط تولید بردهای الکترونیک با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان فارس افتتاح شد.

همچنین نخستین مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیرازگشایش یافت. ۷ تیم فناور توی این مرکز استقرار دارند که در حوزه‌های مهندسی مواد، مکانیک، فناوری اطلاعاتو مهندسی شیمی فعال هستند. در ادامه این سفر مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شیرازنیز توسط ستاریافتتاح  شد.