• خانه
  • علم و دانش
  • سفر فارس| مرکز نوآوری علوم انسانی شیراز افتتاح می‌شود؛ راه‌اندازی خط تولید بردهای الکترونیکی خودرو

سفر فارس| مرکز نوآوری علوم انسانی شیراز افتتاح می‌شود؛ راه‌اندازی خط تولید بردهای الکترونیکی خودرو

کیوسک خبر: مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز به کار می‌کند. این مرکز تجاری سازی محصولات را تسهیل می‌کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز به استان فارس سفر کرد تا از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌های فناورانه را بررسی و از دستاوردهای دانش‌بنیانی این استان بازدید کند. افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز نخستین برنامه این سفر یک روزه است.

این مرکز با زیربنای ۳۷۵ متر مربعی و با حضور ۷ تیم فناور کار خود را آغاز می‌کند تا اساتید، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شیراز را توانمند و مسیر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خلاق را فراهم کند. بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه این دانشگاه هم برنامه دیگر این سفر است.

سپس معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از کارخانه نوآوری شیراز بازدید می‌کند. این مرکز شرایطی فراهم کرده است تا افراد بتوانند تمام مراحل فرایند نوآوری فناورانه را طی کنند. کارخانه نوآوری شیراز با هدف حمایت از استارتاپ‌ ها بستری را ایجاد کرده است تا کارآفرینان از فرصت هم‌افزایی، یادگیری و شبکه‌سازی بهره‌مند شوند و با حضور در این فضا شانس بیشتری برای رشد و جذب سرمایه مورد نیاز خود به دست آورند.

مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقصد بعدی این سفر یک روزه است. ستاری با حضور در این دانشگاه مرکز نوآوری آن را افتتاح  و از تیم‌های مستقر در آن بازدید می‌کند. این مرکز در ۲۵۰ متر مکعب و با هدف حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و حمایت از ایده های نوآورانه کسب و کار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است.

 نخبگان، مخترعان و مبتکران، دانشگاهیان (اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان)، شرکت های خصوصی و واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ها و سازمان های مختلف که دارای طرح یا ایده جدید دانش محور هستند مخاطبان این مرکز محسوب می شوند.

افتتاح خط تولید بردهای الکترونیک

دستاورد دیگر این سفر یک روزه افتتاح خط تولید بردهای الکترونیک شرکت دانش‌بنیان اندیشه الکترونیک پردیس پارسیاناست. خط تولیدی که ۸ محصول فناورانه کاربردی در خودروها شامل سیستم قفل مرکزی خودرو، سیستم قطعات کامپیوتری، قطعات بخش الکترونیک و ماژول پخش و غیره از جمله این محصولات است.

این محصولات پیش از این با ارزبری بالایی به کشور وارد می شد؛ اما به همت این شرکت دانش‌بنیان، این قطعات کاربردی در کشور بومی‌سازی شد.

بازدید از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز شهید فهمیده و افتتاح افتتاح فاز دو پردیس و بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه این پردیس هم دیگر برنامه‌های این سفر است.

در بخش بعدی سفر، پارک علم و فناوری فارس هم میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خواهد بود. این بخش از سفر با بازدید از پیشرفت پروژه برج نوآوری شیراز و نمایشگاه محصولات فناورانه صورت خواهد گرفت.

افتتاح مرکز نوآوری علوم انسانی

دانشگاه شیراز هم با ۳ برنامه افتتاح مرکز نوآوری علوم انسانی، افتتاح فاز دو پردیس دره نوآوری فارس و بازدید از محل مرکز خدمات فناوری و برج قدس دانشگاه از رییس بنیاد ملی نخبگان میزبانی خواهد کرد. مرکز نوآوری علوم انسانی این دانشگاه مرکزی است ۶۰۰ متر مربعی با فضایی برای استقرار ۱۵ تیم فناور و ۲ شتاب دهنده خصوصی.

در این مرکز تمرکز بر روی توسعه علوم انسانی و اجتماعی مانند حقوق، علوم سیاسی، صنایع خلاق، اقتصاد، مدیریت، هنر و غیره است.

افتتاح فاز دو پردیس دره نوآوری فارس هم در این سفر اتفاق می‌افتد. این مرکز در یک همکاری مشترک میان پارک فناوری و دانشگاه شیراز ایجاد شده است. فضای کار اشتراکی، کارگاه و فضایی برای استقرار شرکت های دانش‌بنیان و خلاق در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ۳۵ شرکت در این مرکز مستقر هستند و برای ۲۰۰ نفر هم اشتغالزایی شده است.

این سفر یک روزه با بازدید از خدمات فناوری و برج قدس دانشگاه به پایان خواهد رسید.