• خانه
  • علم و دانش
  • دستاوردهای مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی ارائه شد؛ ستاری: تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می‌دهد

دستاوردهای مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی ارائه شد؛ ستاری: تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می‌دهد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی، گفت: یکی از ضرورت های فعلی بخش ورزشی کشور باز کردن فضا برای تجاری سازی ایده ها است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز ملی نوآوری فناوری ورزشی بازدید کرد و با استارتاپ های فعال این حوزه به گفت و گو نشست.

مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی ایران که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایجاد شده است فضایی برای حمایت از تیم‌های فناور و استارتاپ‌های ورزشی است و گامی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ورزشی در کشور به حساب می‌آید.

این‌مرکز در زمینه تامین محتوای مورد نیاز فناوری‌های ورزشی و تولید محصولات بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی نهادهای مرتبط با این حوزه فعالیت می‌کند. کاری که توسط اعضای هیات علمی این مرکز یا دانشگاه‌های کشور انجام‌ می‌شود.

ضرورت ورود فناوری و نوآوری به بخش ورزش

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدید، گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است و در تلاشیم با حمایت از تیم‌های استارتاپی، نوآوری‌ها در صنعت ورزش را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: این مرکز فضایی برای ورود نوآوری و فناوری به عرصه ورزشی کشور است. این نوآوری‌ها می‌تواند تحول بزرگی در حوزه ورزشی ایجاد کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: باید کاری کنیم که تجاری‌سازی این ایده‌ها شتاب گیرد و بازار داخلی و خارجی آن را ایجاد کنیم تا رقابت‌ها در این حوزه بیشتر شود.

این مرکز چه می کند؟

مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی ایران خدماتی چون حمایت های مالی، کمک به بازاریابی و تجاری سازی ایده ها، خدمات پشتیبانی، خدمات مشاوره ای و ‌کارگاهی، خدمات آموزشی و فضای کار اشتراکی در اختیار ۲۰ تیم استارتاپی ارائه می کند.

این مرکز به دنبال تحقق اهدافی چون «شناسایی و حمایت از مخترعین، صاحبان ایده و پژوهشگران نوآور و خلاق در حوزه علوم ورزشی»، «کمک به ارتقاء سطح محصولات و فناوری های ورزشی تولید داخل کشور»، «ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده با سرمایه گذاران و تلاش برای اشتغال زایی»، «کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور مرتبط با صنعت ورزش»، «تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی حوزه ورزش و سلامت»، «حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از شرکت ها و موسسات تحقیقاتی» و «حمایت از تیم های تحقیقاتی نوآور و خلاق در حوزه علوم ورزشی» از جمله اهداف این مرکز است.

محصولات تولید شده

«سامانه بامربی»، «پرچم ویبره کمک داوران فوتبال»، «پنجه کربنی ویژه دویدن معلولان»، «دستگاه آنالیز حرکت بدون نیاز به دوربین»، «ربات هوشمند توانبخشی اندام تحتانی»، «دستگاه تقویت عضلات مچ پا» و «دستگاه توپ انداز فوتبال» از جمله محصولات تولید شده در این مرکز است.