• خانه
  • علم و دانش
  • توضیح سورنا ستاری در مورد دلایل عدم نامزدی در انتخابات ١۴٠٠

توضیح سورنا ستاری در مورد دلایل عدم نامزدی در انتخابات ١۴٠٠

کیوسک خبر: معاون علم و فناوری رئیس جمهور در مورد عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول ماه‌های گذشته در ارتباط با حضور من در انتخابات ریاست جمهوری رایزنی‌های بسیاری انجام می‌شد. هر کسی در این مدت مراجعه کرد و هر مقامی که این موضوع را مطرح کرد قاطعانه به ایشان عرض کردم که کاندیدا نخواهم بود چون چنین کاری را مطابق روح و روان خود نمی‌بینم.

سورنا ستاری افزود: از کودکی در جنگ و پایگاه‌های هوایی بزرگ شدم و در بهترین دانشگاه‌های کشور و مراکز تخصصی دوره دیده‌ام و پروژه‌های متعدد اجرایی داشته‌ام و نگاه دیگری به زندگی دارم و در فضای دیگری فکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: خاطرم هست مرحوم ایت ا… هاشمی رفسنجانی با توجه به سابقه همکاری سال‌های جنگ به پدرم اصرار می‌کرد هم در کابینه اول و هم در کابینه دوم سازندگی پست وزارت داشته باشد و جواب او این جمله بود: ” لباس آبی نیروی هوایی کفن من است و آن را با لباس دیگری عوض نمی‌کنم.”

ستاری با بیان اینکه بخش علم و فناوری کشور یک بخش کاملاً غیرسیاسی است، گفت: این چیزیه که در این ۸ سال به آن پایبند بوده‌ام چون پیشران آینده کشور است. افتخار هر کشوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آن هستند، اگر از قدرت‌های جهانی شرکت‌های تکنولوژی آن‌ها را بگیرید هیچ چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: اینجا جای سیاست نیست، اینجا آینده کشور است و به نظر من هر کسی در این حوزه مسئولیتی دارد اگر هدف سیاسی و جناحی پیگیری می‌کند و یا به دنبال گرفتن پستی بالاتر به واسطه سواستفاده از تلاش جوانان کشور است خیانت به جوانان نخبه و پرانگیزه کشور نموده است.

وی بیان کرد: ما در این سال‌ها از این مدیران در بخش علم و فناوری کشور کم نداشته‌ایم و ماحق نداریم که جز این حوزه فکر، ابتکارات و توان خود را در جای دیگری مصرف کنیم و لباس دیگری به تن نمی‌کنیم.