جرایم مشمول دو برابری راهنمایی و رانندگی بخشیده شد

کیوسک خبر: معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: براساس تدابیر رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جریمه‌های مشمول دو برابری به اصل بازگشته و افرادی که مشمول این جرایم می‌شوند تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند اصل جرایم را بپردازند.

سرهنگ عین الله جهانی افزود: از آن جهت که مردم به دلیل شرایط کرونا در مضیقه بودند این طرح به مجلس پیشنهاد و تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد پلیس راهور ناجا به مجلس شورای اسلامی و تصویب در مجلس، جرایم خودروهایی که مشمول دو برابری بودند، بخشیده شد و افراد باید اصل جریمه را تا پایان دی ماه بپردازند.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه این طرح از چهارم اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: این طرح فقط شامل جرایم دو برابر شده سال ۹۹ می شود و شامل جرایم سال ۱۴۰۰ نیست و افراد می توانند اصل جرایم دو برابری شده سال ۹۹ را تا پایان دی ماه امسال از طریق درگاه بانک ها، سایت پلیس و دفاتر پلیس +۱۰ بپردازند.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: چنانچه افرادی که مشمول این طرح می شوند تا زمان اعلام شده نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام نکنند، جرایم آنها دو برابر و در سوابق افراد درج می شود.
سرهنگ جهانی در پاسخ به این سئوال که آیا افرادی در ساعت محدودیت ترافیک برای اهدای خون مراجعه کردند، جریمه می شوند، گفت: افرادی که در ماه مبارک رمضان بعد از افطار برای اهدای خون مراجعه می کنند و از آن جایی که در ساعت محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح انجام می شوند، جریمه نخواهند شد.

وی افزود: سازمان انتقال خون اسامی این افراد همراه پلاک خودرو را در قالب فایلی به صورت هفتگی برای پلیس راهور ارسال کرده و از این طریق اسامی این افراد از لیست پرداخت جرایم محدودیت کرونایی حذف می شود.