رکوردشکنی کرونا ادامه دارد/شناسایی ۲۴۷۶۰ بیمار جدید و۲۹۱ نفر فوتی

کیوسک خبر: سخنگوی وزارت بهداشت، تازه‌ترین آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴۷۶۰ بیمار جدید شناسایی شدند.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه بیست و چهارم فروردین ۱۴۰۰، در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: از دیروز تا امروز، ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

لاری گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۴۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۸۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.