اولین توییت مدیرعامل توییتر ۲.۹ میلیون دلار فروش رفت

کیوسک خبر: مدیرعامل توییتر اولین توییتی که در توییتر ارسال کرده بود را به عنوان یادگاری دیجیتالی به مبلغ بیش از ۲.۹ میلیون دلار فروخت.

“همین الان حساب توییترم را ایجاد کردم”، نخستین توییتی بود که جک دورسی، مدیرعامل توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در این پلتفرم ارسال کرده بود.

این توییت به عنوان توکن تعویض ناپذیر (NFT) دو هفته پیش از سوی مدیرعامل توییتر به فروش گذاشته شده بود. توکن تعویض ناپذیر نوعی دارایی دیجیتالی منحصر است که در سال ۲۰۲۱ محبوبیت پیدا کرده است و به عنوان امضاهای دیجیتالی شناخته می شوند تا نشان دهند چه کسی صاحب تصاویر، ویدیوها و سایر رسانه های آنلاین است.

این توییت در وب سایتی به نام Valuables که متعلق به شرکت آمریکایی سنت است، به حراج گذاشته شده بود. به گفته کامرون حجازی، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت سنت، این توییت با استفاده از ارز دیجیتالی اتر به قیمت ۱۶۳۰.۵۸۲۵۶۰۱ اترخریداری شد که در لحظه فروش دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ دلار ارزش داشت.

شرکت سنت تایید کرد خریدار فردی به نام سینا استاوی است. بر اساس اطلاعات پروفایل @sinaEstavi، وی مقیم مالزی بوده و مدیرعامل شرکت بلاک چین بریج اوراکل است. استاوی به رویترز درباره این خرید گفت: وی سپاسگزار است.

دورسی که طرفدار بیت کوین است، ششم مارس در توییتی، لینک وب سایت Valuables را ارسال کرد که در آن نخستین توییت خود را به عنوان یادگاری دیجیتالی به فروش گذاشته بود. وی در ۹ مارس اعلام کرد عایدی این فروش را به بیت کوین تبدیل کرده و به افراد آسیب دیده از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در آفریقا اهدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دورسی ۹۵ درصد از مبلغ فروش را دریافت کرد و سهم شرکت سنت از این فروش پنج درصد بود.