• خانه
  • علم و دانش
  • احداث پارک علم و فناوری ایران شتاب گرفت؛ ستاری: زیست‌بوم نوآوری با نخستین شهر هوشمند کشور گسترده‌تر می‌شود

احداث پارک علم و فناوری ایران شتاب گرفت؛ ستاری: زیست‌بوم نوآوری با نخستین شهر هوشمند کشور گسترده‌تر می‌شود

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از فرآیند احداث پارک علم و فناوری ایرانیان در شهر تازه تاسیس آیلند بازدید کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این بازدید با بیان این‌که راه ایجاد نخستین شهر هوشمند کشور هموار شده است، گفت: ظرفیت ایجاد شده برای پارک علم و فناوری موجب شده است روند شکل‌گیری یک شهر هوشمند شتاب بگیرد.

شهر اقامتی تفریحی و تجاری آیلند، با ظرفیت ۱۴۰۰ هکتار، مجموعه‌ای از مراکز تفریحی، اقامتی و فناور را در خود جای داده است. ۴۳ هکتار از این مجموعه به پارک علم و فناوری ایرانیان اختصاص دارد و از ظرفیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، شتابدهنده‌های فناوری و صنایع خلاق و فرهنگی برخوردار است.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان در کشور، افزود: هدف از این بازدید حمایت از توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برای شرکت‌ها و افرادی است که در مسیر حل مشکلات جامعه با خدمات و راهکارهای نوآورانه گام برمی‌دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری با اشاره به پیگیری و جدیت برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و صنایع خلاق در پارک علم و فناوری ایرانیان گفت: با حمایت از این مجموعه فناور تلاش می کنیم ضمن شکوفا شدن ظرفیت‌های شهر هوشمند، راه برای توسعه فناوری‌های پیشرفته در این فضا فراهم شود.

ظرفیت ۴۳ هکتاری پارک علم و فاوری

همچنین واگذاری زمین به ۲۵ مجموعه فناور انجام شده و با توجه به ظرفیت منطقه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری، راه را برای توسعه عرضه و تجاری‌سازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان فراهم می‌کند.
ایجاد منطقه شرکت‌های دانش‌بنیان زیستی و دارویی در قالب شهر واکسن از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری ایرانیان است.
با تکمیل این شهر هوشمند، ۲۹۷۰۰ شغل فناور ایجاد می‌شود و خلق ارزش افزوده از محل تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خدمات فناورانه محقق خواهد شد.