• خانه
  • علم و دانش
  • گشایش حجره نوآوری و خلاقیت؛ صنایع خلاق و فرهنگی قم به زیست‌بوم فناوری پیوند می‌خورد

گشایش حجره نوآوری و خلاقیت؛ صنایع خلاق و فرهنگی قم به زیست‌بوم فناوری پیوند می‌خورد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری به استان قم رفت تا با افتتاح حجره نوآوری و خلاقیت اشراق راه توسعه زیست‌بوم نوآوری این استان فراهم شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین بخش از سفر به استان قم، برای بازدید به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه شیمی می‌رود و با فعالان فناور این شرکت‌ها گفت‌وگو می‌کند. شرکت دانش‌بنیان تولیدی معصوم در حوزه تولید انواع پی وی سی و آمیزه‌های پلیمری فعالیت می‌کند، برای نخستین بار در کشور توانست گرانول pvc پزشکی ایران‌ساخت را به تولید انبوه برساند. همچنین تولید پلیمرهای مورد نیاز در سیم، کابل، کفش، و همچنین آمیزه های پیشرفته از دستاوردهای شرکت تولیدی معصوم به شمار می‌رود.

شرکت دانش‌بنیان ابزار طب پویا مقصد بعدی بازدیدهای معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر یک روزه به استان قم است. این شرکت دانش‌بنیان در حوزه طراحی و تولید تجهیزات چشم‌پزشکی فعالیت می‌کند و توانسته است ضمن تامین نیاز داخلی، تولیدات ایران‌ساخت خود را به کشورهای خارجی صادر کند.

ستاری در ادامه به شرکت دانش‌بنیان صنایع شیمی گستر نیما می‌رود و از دستاوردهای فعالان فناور مستقر در این شرکت بازدید می‌کند. این شرکت دانش‌بنیان با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن گلیسیرین بزرگترین واحد تولیدی این ماده اولیه در کشور به شمار می‌رود.

افتتاح ۳ مرکز نوآوری و خلاقیت در قم

همچنین در بخشی از این سفر مرکز خلاقیت و نوآوری های فرهنگی اشراق، که توسعه ایده‌های نوآورانه و خلاق حوزوی را دنبال می‌کند، با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود. این مرکز نوآوری و خلاقیت، با برنامه های پیش‌شتابدهی، شتابدهی و پسا شتابدهی، آموزش، هدایت و حمایت از طلاب و تیم ایده های حوزوی، راه را برای ایجاد و توسعه شرکت‌های خلاق و فرهنگی در حوزه های فرهنگی و دینی هموار و زمینه را برای طراحی کسب و کار خود و حل چالش‌های اولیه یک استارتاپ ایجاد می‌کند.

مرکز نوآوری و خلاقیت مبتدا در ادامه با هدف حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و ایده‌های خلاق در حوزه خلاق، فرهنگی و دینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری در ادامه سفر یک روزه به استان قم با حضور در پارک علم و فناوری این استان، مرکز نوآوری مستقر در مجتمع کوثر این پارک علم و فناوری را افتتاح می‌کند. ستاری در ادامه ضمن بازدید از شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های مستقر در پارک علم و فناوری، به دانشگاه استان قم می‌رود تا از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استان قم بازدید می‌کند.

دیدار و گفت‌وگو

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری، به دفتر آیت‌الله حسینی بوشهری می‌رود تا در حوزه نوآوری، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، صنایع خلاق و فرهنگی با رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کند.

افتتاح شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پردیس فارابی و بازدید از شرکت فناور ماهد که در زمینه تولید و ارائه هدایای ایرانی‌اسلامی، در پارک علم‌وفناوری استان قم مستقر است از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری در استان قم است.