• خانه
  • علم و دانش
  • روز خوب خوزستان؛ ۴مرکز نوآوری خلاق و شتابدهی استان گشایش می‌یابد

روز خوب خوزستان؛ ۴مرکز نوآوری خلاق و شتابدهی استان گشایش می‌یابد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استقبال مسئولان استانی وارد خوزستان شد تا با افتتاح مراکز شتابدهی و نوآوری فعالیت‌های فناورانه شتاب گیرد.

در بخش نخست این سفر استانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان بازدید می‌کند. پس از آن به دانشگاه شهید چمران اهواز می رود. در این دانشگاه مرکز نوآوری و خلاق و مجتمع خدمات فناوری با حضور ستاری افتتاح می شود. با افتتاح این مراکز فعالیت های نوآورانه دانشگاه رونق می گیرد.

بیش از ۳ هزار متر مربع فضای کاری مشترک به مرکز نوآوری و خلاق اختصاص دارد. این مرکز قرار است به تیم های دانشجویی خدمات دهد تا ابده ها خود را با کمک منتورها پرورش دهند. همچنین مجتمع خدمات فناوری نیز برای ارتباط صنعت و دانشگاه راه اندازی می شود تا اعضای هیات علمی دانشگاه با کمک آن فعالیت شرکت نو پای خود را رونق دهند.

پارک علم و فناوری خوزستان مقصد بعدی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است. در این پارک نخست از نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و مرکز نوآوری بازی سازی بازدید می شود. در این پارک با حضور ستاری صندوق پژوهش و فناوری پارک کار خود را آغاز می کند. همچنین ستاری به صورت مجازی در جریان کار و پیشرفت ۵ مرکز نوآوری قرار می گیرد.

با حضور معاون علمی و فناوری ۲ مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری خوزستان افتتاح می شود. مرکز نوآوری اینترنت اشیا یکی از این مراکز است که در حال حاضر ۴ تیم در آن مستقر هستند و قرار است با گشایش رسمی آن فعالیت های این حوزه در استان رونق گیرد. مرکز نوآوری و شتابدهی صنایع فرهنگی مرکز بعدی است که با اختصاص ۲ هزار متر مربع راه اندازی می شود و ۵ تیم در آن مستقر هستند.

همچنین در این سفر تفاهم نامه سرای نوآوری خوزستان منعقد می شود.