• خانه
  • علم و دانش
  • نخستین آزمایشگاه تولید و تکثیر گونه‌های جانوری غرب کشور افتتاح می‌شود

نخستین آزمایشگاه تولید و تکثیر گونه‌های جانوری غرب کشور افتتاح می‌شود

کیوسک خبر: نخستین مرکز تولید و تکثیر گونه‌های جانوری آزمایشگاهی غرب کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در لرستان گشایش می‌یابد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز با استقبال استاندار و دیگر مسوولان استانی وارد لرستان شد تا در این سفر یک روزه از دستاوردهای دانش بنیانی این استان بازدید و نیازهای فناورانه آنها را شناسایی کند. این کار به روند توسعه این استان شتاب می دهد.

نقطه آغاز این سفر یک روزه دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان است. ستاری در این سفر از دستاوردهای این مجموعه آموزشی دیدن می کند و سپس به شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد می رود تا از محصولات دانش بنیان شرکت لوازم پزشکی گوهر شفا بازدید کند. شرکتی که به تولید محصولات تخصصی جراحی عمومی ارولوژی، آنکولوژی و کاردیولوژی مشغول است.

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان مقصد بعدی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است. این سفر با آیین آغاز به کار طرح جامع پارک علم و فناوری لرستان ادامه می یابد. طرح جامعی که با حضور ستاری کلید می‌خورد تا شرکت های دانش بنیان از اراضی تحت پوشش پارک برای توسعه کسب و کار فناورانه خود استفاده کنند.

«بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان مستقر در پارک»، «بازدید از پروژه در حال احداث ساختمان فناوری» و «بازدید از پیشرفت کارخانه تولید سیلیسم فلزی گروه صنایع پیشرفته فرتاک به صورت ویدئو کنفرانسی» از دیگر برنامه های ستاری در پارک علم و فناوری استان لرستان است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این سفر یک روزه میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است. دانشگاهی که آغاز به کار طرح توسعه فناوری های تکثیر، نگه داشت و پرورش حیوانات آزمایشگاهی SPF خود را با حضور ستاری رقم می زند.

مجموعه ای آزمایشگاهی در ۴۰۰ متر مربع از فضای پردیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که برای نخستین بار در غرب کشور برای پرورش انواع گونه های جانوری مانند خوکچه هندی سفید و رنگی، خرگوش، موش مایس و رت در شرایط استریل و استاندارد ایجاد می شود. قرار بر این است که این گونه های جانوری برای انجام آزمایشات مختلف در اختیار دانشگاه های استان و دیگر مناطق کشور قرار گیرد. این مرکز با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انستیتو پاستور ایجاد شده است.

بازدید از توسعه محوطه کارگاهی مرکز رشد فناوری سلامت هم دیگر برنامه این سفر یک روزه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان است. سفر به این استان با بازدید از محل اختصاص یافته به کارخانه نوآوری به پایان می رسد.