• خانه
  • علم و دانش
  • ایده استارتاپی موفق هفته‌ای ۱۰ درصد رشد دارد/ تحریم‌ها تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را کاهش نداد

ایده استارتاپی موفق هفته‌ای ۱۰ درصد رشد دارد/ تحریم‌ها تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را کاهش نداد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ،گفت: در شرایط تحریم تعداد شرکت‌های ما رشد داشته‌اند و این اتفاق مانعی برای ما ایجاد نکرده است.

به گزارش کیوسک خبر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون استخدامی و در جمع خبرنگاران درباره آزمون استخدامی بخش خصوصی بیان کرد: در حال حاضر اتفاقات خوبی در حوزه تامین نیروی انسانی در شرکت‌ها افتاده است و استارت آپ‌ها در حال توسعه هستند.

وی ادامه داد: برنامه آزمون استخدامی که از سال‌ پیش کار خود را آغاز کرده است رشد و توسعه داشته و توانسته برای بسیاری از جوانان فرصت شغلی ایجاد کند.

ستاری با بیان اینکه هدف ما استعدادیابی و موقعیت شغلی برای افراد در شرکت‌های خصوصی است، گفت: امسال تعداد بیشتری از جوانان در شرکت‌های خصوصی جذب بازار کار می‌شوند و این اتفاق بسیار خوبی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار نفر در بازار شغلی توسط این آزمون جذب بازار کار شوند، اظهار کرد: این جوانان می‌توانند برای خود آینده شغلی خوبی داشته باشند و در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد استخدام افزود: صفر تا صد این آزمون دست بخش خصوصی است و ما به عنوان دولت در این حوزه وارد نمی‌شویم و ابتکاری که از دو سال پیش آغاز شده می‌تواند توسعه اقتصادی و شغلی را به دنبال داشته باشد.

ستاری درباره حمایت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها انجام می‌دهد، اظهار کرد: معاونت علمی به شتاب دهنده‌ها، استارتارپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌هایی را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد که البته باید بدانیم عمده این حمایت‌ها مالی نیستند بلکه حمایت‌های معنوی و زیست‌بومی از جوانان برای ادامه کارشان هدف اصلی ما است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تحریم‌ها گفت: خوشبختانه در شرایط تحریمی تعداد شرکت‌های ما رشد داشته‌اند و با وجود اینکه تحریم روی مشکلات ارزی و اقتصادی تأثیر گذاشته است اما باز هم در این حوزه موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم و ما تمام این مشکلات تحریمی را پیگیری می‌کنیم.

ستاری با اشاره به صادرات گفت: صادرات شرکت‌های دانش بنیان خوب است و به طور قطع سال آینده به کشورهای همسایه و جنوب شرق آسیا هم صادرات را انجام می‌دهیم و پایگاه‌های صادراتی ایجاد می‌شوند.

ستاری با حضور در چهارمین دوره رویداد فن آورد، گفت: یک ایده خوب و موفق استارتاپی باید هفته ای ۱۰ درصد رشد داشته باشد، در غیر این صورت، موفقیتی حاصل نشده است.

معاون علمی و فناوری با اشاره به وجود استارتاپ‌های موفق در کشور، بیان کرد: در ایران استارتاپ‌هایی وجود دارند که هفته ای ۱۰ درصد رشد می کنند، این استارتاپ‌ها می توانند آینده ای روشن داشته باشند و به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

وی افزود: استارتاپ‌هایی که رشد چندانی ندارند صد در صد ایده خوبی نداشته اند و مشکل آنها هیچ ربطی به کمبود اعتبار و سرمایه ندارد.

به گفته ستاری، اگر ایده یک استارتاپ خوب و خلاقانه باشد سرمایه گذاران برای ورود به آن رغبت خواهند داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: فن آورد نمونه یک استارتاپ موفق، قوی و منحصر به فرد در دنیا است که برای تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکت‌های دانش بنیان تلاش می کند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان است و تامین این نیروی متخصص توسط یک استارتاپ قابل تحسین و منحصر به فرد است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه نیروی متخصص جایگزینی ندارد، عنوان کرد: نیروی متخصص کسی است که جایگزینی ندارد و نمی توانیم برای این نیرو مابه ازایی پیدا کنیم. بنابراین معرفی چنین نیرهای متخصص و ماهری به شرکت‌های خصوصی یک کار علمی و ارزشمند است.

وی همچنین عنوان کرد: معرفی ۱۰ هزار نفر نیروی متخصص در سال به شرکت‌های دانش بنیان یک کار مهم و با اثرگذاری بالا برای کشور و جوانان است.

ستاری ادامه داد: نیروی توانمند و دارای دانش تخصصی به راحتی پیدا نمی شود و جایگزینی هم ندارد، بنابراین باید قدر چنین رویدادهای علمی و خلاقانه ای را بدانیم.