افتتاح شتابدهنده تخصصی پرسیس ژن در شیراز

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح شتابدهنده پرسیس ژن گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی، بر خلاقیت و نوآوری بنیان‌گذاران خلاق و کارآفرینشان استوارند و تحول آفرین ساختارهای سنتی اقتصاد می‌شوند. بر همین اساس تلاش می کنیم راه برای فعالیت و نقش‌آفرینی این کسب و کارها در اقتصاد هموار شود.

به گزارش کیوسک خبر سورنا ستاری با بیان این مطلب  ادامه داد: جهت گیری اقتصاد استان باید به سمت دانش بنیان شدن برود. تلاشمان در این راستا است و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی که از چشمه خلاقیت و نوآوری بنیان‌گذاران جوانشان حیات گرفته‌اند، اقتصاد کشور به مسیر ارزش آفرینی و اشتغال از نوآوری هدایت  می کند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، رونق شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی قادرند با نوآوری و تحول آفرینی شان، ساختارهای غیر منعطف سایه گسترده روی اقتصاد منبع‌زده کشورمان را دگرگون کنند. حمایت از این کسب و کارها را به عنوان محور توسعه اقتصاد حمایت می‌ کنیم.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ابراز کرد: خوشبختانه به نتایج مطلوبی رسیده ایم، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم بنابراین عزم و تلاش ما متمرکز بر حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و استارتاپی تا هموار شدن راه اقتصاد دانش‌بنیان است.

ستاری از اهمیت زیست بوم کارآفرین گفت وادامه داد: زیست بومی که باید گسترده شود تا مأمنی برای فعالیت بدون دغدغه شرکت های دانش بنیان و خلق نوآوری استارتاپ‌ها باشد، به تدریج از یک محیط دودردو، به کل کشور گسترده شده است. برای شتاب گرفتن این فرآیند، مشکلات و دغدغه ساکنان این زیست‌بوم از شرکت های نوپا و دانش بنیان صنعتی را پیگیری می‌کنیم. اما دستگاه های اثرگذار، مسئولان استانی و مردم نیز باید به این فرآیند کمک کنند و با استقبال و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه فرزندان تحصیل کرده و خلاقشان، در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری سهمی داشته باشند.

امیدواریم درحمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی، به خصوص در حوزه زیرساخت ها اثرمند عمل کنیم و زمینه ای فراهم بیاوریم که بخش خصوصی، بیش از گذشته پای میدان بیایدو سرمایه گذار پژوهش، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها باشد.

بازدید از واحدهای فناور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در ادامه سفر به استان فارس نخست به شهرک صنعتی شیراز رفت و آشنایی با توانمندی های فناوران مستقر در شیراز را از شرکت دانش بنیان «فاتح صنعت کیمیا» آغاز کرد. گروه فاتح صنعت کیمیا از۱۴ شرکت زیرمجموعه دارد که بیش از ۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص کشوراشتغال ایجاد کرده است.

این مجموعه دانش بنیان، نیازهای داشن بنیان و تجهیزات ثابت  صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تأمبن می‌کند و با دانش بومی بخش قابل توجهی از نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور به ماشین‌آلات مجهز، تولید انواع کولر‌های هوایی، مبدل‌های حرارتی، برج‌ها، رآکتورها، مخازن تحت فشار، مشعل‌ها، پکیج‌های فرآیندی و تجهیزات احتراقی را تأمین کرده است.

در نقطه دیگری از این شهرک صنعتی، چند جوان نوآور، تجهیزات مخابراتی زیرساختی تولید می کنند. شرکت دانش بنیان «کارت اعتبار فارس» که در آغاز راه با ۵ نفر پرسنل کار خود را آغاز کرد، اکنون با بهره‌مندی از توانمندی تخصصی ۷۰ نفر توانسته است بخشی از نیاز صنعت ارتباطی و مخابراتی کشور به تجهیزات زیرساختی را برطرف کند.

تولید قطعات فیبرو کربنی، توانمندی اصلی

«توان محور آذین صنعت» شرکت دانش‌بنیانی است که در زمینه تولید انواع قطعات کامپوزیتی(شامل انواع شاف های انتقال نیرو فایبرکربن، کلاچهای اطمینان کامپوزیتی، لوور و صفحات موجدار،…) و همچنین طراحی و ساخت قطعات فلزی سبک و سنگین فعال است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به شرکت دانش بنیان شایان طرح رفت و از دستاوردهای این شرکت در حوزه طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، بهینه سازی و بازسازی کلیه تجهیزات سیستم های غبارگیر دیدن کرد.