• خانه
  • علم و دانش
  • افتتاح مرکز نوآوری؛ استان گلستان میزبان فناوری‌های حوزه سلامت شد

افتتاح مرکز نوآوری؛ استان گلستان میزبان فناوری‌های حوزه سلامت شد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری در ادامه سفر به استان گلستان، نخستین مرکز نوآوری در حوزه سلامت را افتتاح کرد تا زیست‌بوم فناوری‌های پزشکی و تجهیزات این حوزه گسترده‌تر شود.

ارایه خدمات برخط و تصویری پزشکی، ویزیت از راه دور و راهنمایی به بیماران برای مراحل بعدی درمان، از جمله خدمات ارایه شده این مرکز نوآوری سلامت است. مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بر بستر پارک علم و فناوری ایده‌های نوآورانه در حوزه سلامت را به مرحله رشد و تجاری‌سازی می‌رساند.

۱۶ واحد فناور و ۴ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان فعالیت می‌کنند که با ایجاد این مرکز نوآوری‌، زمینه تبدیل ایده‌های نوآورانه به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

تولید کیت و لام (تیغ شیشه‌ای) آزمایشگاهی، طراحی اپلیکیشن، تولید انواع کرم‌های تخصصی، تولید مایع ضدعفونی کننده سطوح و دهان شویه بخشی از فعالیت واحدها و شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

بازدید از واحدهای فناور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به گلستان، از مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری غذایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی این استان دیدن کرد.

با ایجاد این مرکز نوآوری، بیش از ۷ هزار متر مربع فضای زیر ساختی به زیست‌بوم نوآوری سلامت استان برای تولید محصولات دانش بنیان اضافه شد.

بستری برای سرمایه‌‌گذاری روی ایده‌های نوآورانه

همچنین با حضور ستاری، صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد ریال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی بر بستر پارک علم و فناوری استان افتتاح شد. این صندوق برای پرداخت تسهیلات کم بهره به مجریان طرح های نوآورانه راه اندازی شده است.

همچنین مرکز نوآوری هزار و ۲۰۰ مترمربع فضا برای حمایت از نخبگان علمی و کارآفرینان و توسعه فعالیت های دانش بنیان دارد.

حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید و آغاز به‌کار عملیات عمرانی کارخانه نوآوری گنبدکاووس از برنامه‌های بعدی سفر ستاری به استان گلستان است.