ستاری: آثار دستاورد دانش‌بنیان‌ها در جامعه مشهود است

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران استان گلستان، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌بنیان‌ها در کشور شکل گرفته و اثرات دستاوردهای آنها و این اتفاقات، در جامعه مشهود است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز، برای بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر قلبی به استان گلستان سفر کرد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های استان در حوزه علم و فناوری، بیان کرد: روند حرکت استان گلستان در حوزه علمی رو به جلو است؛ اما با توجه به ظرفیت‌های بالای استانی توقع داریم این حرکت شتاب گیرد.

به گفته رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، برای شتاب گرفتن این حرکت باید همه تلاش کنند. از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گرفته تا مسوولان استانی. باید از ظرفیت‌های بالای این استان بهره بیشتری ببریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بررسی مصوبات سفر قبلی را مهم‌ترین اولویت این سفر دانست و افزود: در این سفر یکی روزه تلاش می‌کنیم در کنار بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر قبلی، تصمیمات جدیدی هم در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان بگیریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان و استاندار گلستان برای توسعه فناورانه این استان، گفت: باید فرهنگ عمومی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در داخل استان شکل گیرد تا اقدامات فناورانه در آن شتاب گیرد.

ستاری درباره شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته است. این شرکت‌ها اتفاقات خوبی در این زمینه رقم زده‌اند که آثار آن در جامعه به خوبی مشهود است.