زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان گلستان توسعه می‌یابد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز به استان گلستان وارد شد تا با افتتاح چند مرکز نوآوری، گامی ارزشمند برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این استان برداشته شود.

سفرهای استانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به ایستگاه گلستان رسید. استانی با پیشینه تاریخی ۷ هزار ساله و صنایع دستی فراوان. ستاری به این استان رفت تا دستاوردهای فناورانه آن را ببیند و از نزدیک با مشکلات موجود بر سر راه توسعه این محصولات و خدمات آشنا شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سفر خود به این استان را با بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری آغاز می‌کند و با حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه می‌یابد.همچنین در این سفر، آیین واگذاری زمین‌های پارک استان به شرکت‌های دانش‌بنیان هم شروع می‌شود.

بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان هم برنامه دیگر ستاری در این سفر یک روزه است. این بازدیدها با افتتاح ویدئوکنفرانسی مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آباد کتول ادامه می‌یابد و در نهایت به افتتاح برخط مرکز نوآوری بندر ترکمن می‌رسد.

مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آباد کتول با هدف ارتقاء رشد علمی و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود. هدف این مرکز توسعه کارآفرینی در این استان است. مرکز نوآوری بندرترکمن هم برای هدایت نخبگان و کارآفرینان استان ایجاد شده است. در این مرکز از ایده‌های خلاق کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌شود.

ستاری در این سفر برای بررسی شرایط و موقعیت بنای خانه تقوی پیشنهاد شده برای راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق به این ساختمان هم می‌رود و سپس مرکز نوآوری پارک استان را افتتاح و از تیم‌های مستقر در آن بازدید می‌کند.

رونمایی از نخستین تلویزیون اینترنتی، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان و بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از دیگر برنامه‌های بازدید از پارک علم و فناوری استان گلستان است.

در بخش بعدی این سفر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می‌رود تا مرکز نوآوری سلامت آن را افتتاح و از میزان پیشرفت طرح مرکز نوآوری آن بازدید کند. سپس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان میزبان ستاری و هیأت همراه می‌شود. در این دانشگاه هم برنامه‌هایی برای بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد و بررسی میزان پیشرفت طرح مجتمع نوآوری دانشگاه در نظر گرفته شده است.

این سفر یک روزه با برگزاری نشست جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید به آخرین ساعات خود می‌رسد و آغاز به کار عملیات عمرانی کارخانه نوآوری گنبد کاووس به صورت ویدئوکنفرانسی، پایان بخش این سفر است.