کرونا بر اقتصاد کشورهای مهاجر فرست تأثیر می‌گذارد

کیوسک خبر: بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰، ۲۰ درصد در حواله‌های جهانی کاهش خواهد یافت. در میان نوسانات اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی‌های به دنبال آن، موجب کاهش دستمزد مهاجران و افزایش نرخ بیکاری کشورهای مختلف شده که منجر به کاهش وجوه ارسالی آنان به کشورهای مبدأ خواهد شد.

احتمالا شدیدترین افت ارسال حواله‌های جهانی در تاریخ رخ دهد و انتظار می‌رود پول ارسال شده به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​با ۱۹.۷ درصد کاهش به ۴۴۵ میلیارد دلار برسد. این امر پس از یک سال رکوردشکنی در سال ۲۰۱۹ (۵۵۴ میلیارد دلار) اتفاق می افتد که یک ضرر عظیم برای افراد آسیب پذیر است.

در زمان انتشار این اعلامیه، دیلیپ راثا اقتصاددان ارشد و رئیس بخش مهاجرت و حواله‌ها در بانک جهانی گفت: اقدامات سریع که ارسال و دریافت حواله را آسان می کند می‌تواند از زندگی مهاجران و خانواده آن‌ها پشتیبانی کند. این موارد شامل درمان اساسی خدمات حواله و دسترسی بیش‌تر آنها به مهاجران است.

تجارت ارسال پول به خانه چگونه می‌تواند بر مهاجران تأثیر بگذارد؟

راثا در یک وبینار به پیش بینی بدبینانه از وضعیت آینده پرداخت و بحران فعلی را با بحران مالی ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مقایسه کرد و کاهش ۵ درصد در جریان حواله ها ناشی از درآمد پایین و نزول مداوم در مناطقی مانند آمریکای لاتین را یادآور شد.

راثا خاطرنشان کرد: اگرچه بحران سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به عنوان بحران مالی جهانی شناخته می شود، اما کل جهان به طور مساوی تحت تأثیر قرار نگرفت. همین مسئله را می توان برای بحران ابولا نیز بیان کرد.

وی بیان کرد: نزدیک‌ترین نسبت به ویروس کرونا ویروس آنفولانزا بود، زمانی که ۲۵ درصد از جمعیت جهان تحت تأثیر قرار گرفتند و علاوه بر این، موج‌های بعدی و گسترش ابتلا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

با این اوصاف چه اتفاقی برای مهاجرت می افتد که باید قبل از حواله باشد و چه اتفاقی برای حواله می افتد؟ اول، مهاجران در جایی که هستند اقامت دارند زیرا نمی توانند سفر کنند. حتی اگر شغل خود را از دست بدهند، نمی توانند به کشور خود بازگردند زیرا امکان جابه‌جایی نیست.

مشکل ارسال پول به صورت آنلاین این است که بسیاری از مهاجران، به ویژه مهاجران فقیر یا غیرماهر، به صورت غیر قانونی و بدون مدارک هویتی هستند و حساب بانکی یا کارت اعتباری ندارند؛ بنابراین دسترسی آنان به کانال‌های آنلاین نیز قطع می‌شود.

مایکل کنت، بنیانگذار و رئیس شرکت انتقال پول دیجیتال Azimo، همچنین در جریان این وبینار گفت که در میان شدیدترین کاهش معاملات پوند انگلیس از سال ۱۹۸۵، حجم معاملات دلار آمریکا در ماه مارس حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین کاهش نرخ ارز، ما این واقعیت را کاهش می دهیم که مردم به طور بالقوه پول کمتری برای ارسال دارند. اکنون اوایل بحران است، اما تأثیر اقتصادی آن احتمالاً حداقل در چند ماه آینده بیش‌تر خواهد بود. تردیدی نیست که بازار حواله‌ها کاهش خواهد یافت. وقتی مردم پول کمتری دارند، پول کمتری می‌فرستند. عمده مردم در پایان سال نسبت به ابتدای سال فقیرتر می‌شوند.