ستاری: توسعه دانش‌بنیان‌ها رشدی نمایان دارد

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با رشدی قابل توجه از عدد ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت فراتر رفته است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در ادامه سفرهای خود به استان زنجان رفت و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آینده شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را روشن می‌بیند، افزود: امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت گذشته است. فروش سال گذشته آنها حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود. می‌توان گفت توسعه آنها در کشور رشدی نمایان را تجربه کرده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین، بیان کرد: این دستاوردها نتیجه همکاری و هم‌یاری دولت و دستگاه‌های مرتبط است. مثلا با همکاری قوه قضاییه توانستیم مفهوم نوآوری و دانش‌بنیان را به حوزه قضایی هم وارد کنیم.

ستاری درباره وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان زنجان نیز، گفت: هر بار که به این استان سفر می‌کنم تغییر و تحولات فناورانه آن را متوجه می‌شوم. وضعیت فعلی این استان و پیشرفت‌های آن با روزهای نخست قابل مقایسه نیست. قطعا این پیشرفت‌ها حاصل همکاری همه مسئولان و به ویژه استاندار زنجان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان زنجان شرایط خوبی دارد مثلا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و نوآوری آن خوب است؛ اما هنوز با وضعیت مطلوب پارک استان فاصله داریم. البته امروز تصمیماتی برای حل مشکلات واگذاری زمین به دانش‌بنیان‌ها گرفته شد.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محیط استان را برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم دانست و گفت: دانشگاه‌های سطح استان، وضعیت استارتاپ‌های استان خوب است. تلاش‌ها برای استفاده از این ظرفیت‌ها ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز وارد استان زنجان شد. فضایی برای حمایت از دانش‌بنیان‌های فعال حوزه سلامت استان زنجان ایجاد شد. پرورش ایده‌های فناورانه در حوزه سلامت هدفی است که ایجاد نخستین مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت در این استان دنبال می‌کند. مرکزی که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

همچنین در ادامه این سفر با حضور او آزمایشگاه ویروس شناسی و آزمایشگاه آنالیز پارک دانشگاه تحصیلات علوم پایه زنجان افتتاح می‌شود. این آزمایشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز شده و در حال حاضر مجهز به دستگاه‌های پیشرفته در این حوزه است.