• خانه
  • علم و دانش
  • نخستین مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت زنجان افتتاح شد

نخستین مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت زنجان افتتاح شد

کیوسک خبر: فضایی برای حمایت از دانش‌بنیان‌های فعال حوزه سلامت استان زنجان ایجاد شد. پرورش ایده‌های فناورانه در حوزه سلامت هدفی است که ایجاد نخستین مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت در این استان دنبال می‌کند. مرکزی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با سفر به استان زنجان به دانشگاه علوم پزشکی این شهر رفت تا با افتتاح مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت گامی اثرمند در توسعه حوزه سلامت برداشته شود. مرکزی که قرار است محملی باشد برای دور هم جمع شدن خلاقان و ایده‌مندان حوزه سلامت این استان.

جوانان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه سلامت با حضور در این مرکز می‌توانند ایده‌های خلاق و قابل پرورش خود را ارائه می‌کنند تا شرایط برای تجاری‌سازی این خلاقیت‌ها فراهم شود. قرار بر این است که دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم در به ثمر نشستن این ایده‌های ناب همراه شود و مسیر را برای اجرایی کردن آنها تسهیل کند.

مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت فقط مختص دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد نشده است. بلکه دیگر افرادی هم که خود را در این حوزه توانمند می‌دانند و ایده‌های قابل اجرا در این حوزه دارند هم می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

این مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای راه‌اندازی تامین اعتبار شده است. در مراحل بعدی برای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصول اولیه و تکمیل فضای آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز شرکت‌های فناور، مبلغی حدود ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ایجاد آن نیز با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان و صندوق پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین اشراق ایجاد شده است.