• خانه
  • علم و دانش
  • مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت زنجان افتتاح می‌شود

مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت زنجان افتتاح می‌شود

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استقبال استاندار وارد زنجان شد. مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این سفر با حضور او افتتاح می‌شود.

در نخستین بخش از این سفر ستاری به شهرک صنعتی خرمدره می‌رود و از دستاورد شرکت‌های فناور یاسین شیمی ققنوس و مهندسان پایش وضعیت امیرکبیر (مپوا) بازدید می‌کند. پس از آن مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

بازدید از دانشگاه زنجان برنامه بعدی سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است. در این مرکز ستاری از پیشرفت پروژه مجتمع فناوری، پروژه مرکز نوآوری و فضای کار مشترک، نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد و کارگاه‌های طراحی مهندسی و خدمات نمونه سازی بازدید می‌کند.

همچنین با حضور او آزمایشگاه ویروس شناسی و آزمایشگاه آنالیز پارک دانشگاه تحصیلات علوم پایه زنجان افتتاح می‌شود. این آزمایشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز شده و در حال حاضر مجهز به دستگاه‌های پیشرفته در این حوزه است. افتتاح این مرکز را باید گامی برای تشخیص ویروس‌های گوناگون دانست. همچنین در دانشگاه علوم پایه زنجان ستاری از شرکت‌های مستقر در ساختمان مرکز رشد علوم نوین بازدید می‌کند، حدود ۷ شرکت در این مرکز مستقر هستند. همچنین بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه و جدید شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه زنجان از دیگر برنامه های این سفر است.

همچنین در بخش دیگر این سفر پارک علم و فناوری استان میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری می‌شود. در این پارک ۸ محصول فناورانه رونمایی می‌شود. بزرگترین مخزن بتن پلیمری، دستگاه احیای قلبی موبایل، سیستم مبدل حرارتی با کاربرد در صنعت اسید (ارتقای فناوری تولید اسید سولفوریک)، دکل‌های کامپوزیتی، دستگاه چیپ سیلر (کاربرد در صنعت آسفالت)، بتن آر سی سی پی، قرص خمیردندان و دستگاه هسته گیر زیتون این محصولات هستند.