زیست بوم فناوری و نوآوری کرمانشاه رونق گرفت

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صبح امروز با استقبال استاندار وارد کرمانشاه شد. افتتاح چند پروژه فناورانه مانند متجمع نوآوری با کاربری در حوزه‌های زیستی بخشی از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

در این سفر همچنین مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کرمانشاه، در حاشیه نمایشگاه محصولات فناورانه استان با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفتگو خواهند کرد.

بازدید از مجتمع پلیمر کرمانشاه نخستین بخش سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به این استان است. این مرکز در تولید انواع گریدهای پلی اتیلن سنگین و مواد پلیمری در کشور پیشرو بوده و از جمله تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان و فناور در این حوزه است.

ستاری در این سفر از دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان زیست‌ تولید ‌رازی دیدن می‌کند. این شرکت عرضه کننده محصولات مختلفی مانند کیت تشخیصی آنتی بادی و ضد آنتی بادی و ابزار پزشکی و اپتیکی است. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پس از بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان دیگر و گفتگو با مدیران و فعالان فناور شاغل در این مجموعه‌ها، در نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه صنعتی کرمانشاه حضور می‌یابد.

مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس شده است، در این سفر نمایشگاهی از محصولات فناورانه تولید این مرکز را برگزار کرده است. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای فناورانه این مرکز آشنا خواهد شد.

در پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک متجمع نوآوری با کاربری در حوزه‌های زیستی احداث شده است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

شرکت‌ها و استارتاپ‌های حاضر در این پارک و استان کرمانشاه نیز ضمن عرضه محصولات فناورانه خود در یک نمایشگاه از نزدیک مسائل و چالش‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در میان می‌گذارند.

ستاری همچنین در این سفر در جریان پیشرفت کار طرح‌های مختلفی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال احداث است، قرار می‌گیرد. این معاونت در حال گسترش زیست‌بوم نوآوری در این استان است و در حال اتمام چند پروژه مختلف در استان است.

ساختمان برج فناوری، شتابدهنده فناوری اطلاعات و مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند از جمله طرح‌های است که با حمایت معاونت علمی و فناوری و فناوری ریاست‌جمهوری در حال احداث در استان است.

کرمانشاه پیش از این نیز چند بار میزبان معاون علی و فناوری رئیس‌جمهوری بوده است و وی در این سفر مصوبات سفرهای پیشین را پیگیری خواهد کرد.