• خانه
  • علم و دانش
  • توسعه فناورانه آذربایجان غربی؛ مرکز نوآوری شهر هوشمند افتتاح می‌شود

توسعه فناورانه آذربایجان غربی؛ مرکز نوآوری شهر هوشمند افتتاح می‌شود

کیوسک خبر: آذربایجان غربی مقصد بعدی سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفرهای استانی است. این سفر با هدف توسعه زیرساخت‌های فناورانه ارومیه انجام شد. در این سفر مرکز نوآوری شهر هوشمند پارک فناوری پردیس استان افتتاح می‌شود.

صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استقبال مسئولان استانی به آذربایجان غربی وارد شد. این سفر یک روزه با بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی آغاز می‌شود. در این پارک قرار است با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ساختمان چند مستاجره این پارک پس از ۱۰ سال، در مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع افتتاح شود. بازدید از دستاوردهای ۱۵ شرکت فناور مستقر در این پارک هم برنامه دیگر این سفر است.

افتتاح سوله کارگاهی تولید صنعتی دانش‌بنیان برای فعالیت ۸ واحد فناور در پارک هم دیگر برنامه‌های این سفر است. همچنین آغاز به کار طرح واگذاری اراضی پارک به ۷ واحد فناور هم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در پارک است. مرکز نوآوری شهر هوشمند استان آذربایجان غربی هم که با همکاری دانشگاه ارومیه و پارک فناوری پردیس ایجاد شده است با حضور ستاری افتتاح می‌شود. مرکزی برای توسعه امنیت اطلاعات و فناوری‌های نسل چهارم.

در بخش بعدی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به دانشگاه صنعتی ارومیه می‌رود تا از مرکز نوآوری (کارآفرینی) آن بازدید کند. مرکزی که در حال حاضر پذیرای ۶ شرکت فناور و کارآفرین است و به زودی ۸ شرکت دیگر هم به آن اضافه می‌شود. مرکز نوآوری (کارآفرینی) دانشگاه صنعتی ارومیه با هدف تجاری‌سازی ایده‌های کارآفرینی در استان ایجاد شده است.

در ادامه این سفر، ستاری به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه می‌رود تا از مرکز رشد این دانشگاه که به عنوان واحد جامع و ویژه استان شناخته می‌شود بازدید کند.

ستاری در این سفر از موزه علم و طب دانشگاه ارومیه هم دیدن می‌کند. این موزه فعالیت خود را از سال ۷۸ آغاز کرده و دارای بخش‌های مختلف حشرات، زمین‌شناسی، جانورشناسی، پرندگان و سالن آبزیان است. همچنین بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه ارومیه هم دیگر برنامه این سفر استانی است.

بازدید از پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برنامه دیگر این سفر یک روزه است. پژوهشکده‌ای که با سه مرکز نوروفیزیولوژی، سلولی مولکولی و سالید تومور در استان فعالیت می‌کند. این پژوهشکده آزمایشگاه مرجع استان در حوزه کرونا محسوب می‌شود. بازدید از چند طرح دانش‌بنیانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هم در برنامه‌های این سفر مدنظر است.

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان برای بررسی مشکلات و موانع پیش روی توسعه فناوری استان دیگر برنامه این سفر یک روزه است. در پایان این سفر ستاری در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید، شرکت می‌کند تا گزارش طرح حفاظت از آب و خاک دریاچه ارومیه و اقدامات فناورانه این حوزه ارائه شود. سفر به استان آذربایجان غربی با شرکت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گفت‌وگوی رسانه‌ای با خبرنگاران به پایان می‌رسد.