• خانه
  • خودرو
  • قابلیت تشخیص رنگ چراغ راهنمایی در سیستم راننده خودکار

قابلیت تشخیص رنگ چراغ راهنمایی در سیستم راننده خودکار

کیوسک خبر: شرکت تسلا به تازگی اعلام کرد در تلاش است با به روزرسانی سیستم راننده خودکار مورد استفاده در اتومبیل‌های الکتریکی خود، امکان تشخیص رنگ چراغ راهنمایی و خواندن علایم مربوط به محدودیت سرعت را فراهم کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری سی‌نت، این ویژگی که با عنوان Speed Assist Improvements معرفی شده است، به منظور افزایش دقت اطلاعات مربوط به سرعت خودرو در جاده‌های محلی، از علایم رانندگی نصب شده در کنار جاده‌ها استفاده می‌کند. این علایم در تصاویر مربوط به رانندگی به نمایش درآمده و موجب اعلام محدودیت سرعت می‌شود.

علاوه بر این قرار است راننده خودکار تسلا قابلیت تشخیص رنگ چراغ راهنمایی را نیز به دست آورد تا به رانندگانی که متوجه سبز شدن چراغ نشده‌اند، هشدار دهد.

انتظار می‌رود این به روز رسانی‌ها در چند هفته آینده در تمام خودروهای تسلا فعال شوند و این خودروهای الکتریکی را یک قدم دیگر به خودروهای بدون راننده نزدیک کنند. در حال حاضر پس از شنیدن صدای هشدار چراغ سبز، لازم است راننده شخصا در مورد حرکت دادن خودرو تصمیم‌گیری کند، اما به زودی این خودروها قابلیت تصمیم‌گیری در رابطه با این نوع امور را نیز به دست می‌آورند و با تشخیص محدودیت‌های سرعت، می‌توانند همواره سرعت حرکت خودرو را در محدوده تعیین شده، حفظ کنند.