به گزارش رویترز، این نمونه اولیه که i Vision Dee نام گرفته در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ آمریکا رونمایی شده است. الیور زیپس مدیر ارشد فناوری شرکت اعلام کرد خودروی مذکور از ۲۰۲۵ میلادی تولید خواهد شد.

خودروساز آلمانی تصمیم دارد سری جدیدی از خودروهای برقی تازه را عرضه کند که «نیوکلاس» نام گرفته اند.

طرح اولیه خودرویی که حرف می زند و تغییر رنگ می دهد

طرح اولیه بی ام و شباهت زیادی به یک خودروی نمایشی همراه قطعاتی دارد که احتمالاً تولید آن با قیمت مناسب را چالش برانگیز می کند. اما به گفته زیپس شرکت خودروسازی فناوری مذکور را در سری «نیوکلاس» ارائه می کند.

یکی از جالب ترین ویژگی های این طرح اولیه داشبوردی بدون هیچ نمایشگر بود. درعوض داشبورد یک بخش لغزنده دیجیتال دارد که تصاویر منتشر شده روی شیشه جلوی خودرو را کنترل می کند.

روی شیشه جلوی خودرو می توان به جای خیابان های اطراف یک دنیای مجازی و دیجیتال را نشان داد.

طرح اولیه خودرویی که حرف می زند و تغییر رنگ می دهد

زیپس در این باره می گوید: پیشرو بودن در حوزه دیجیتال فقط منحصر به نمایشگر بزرگتر نمی شود.

البته بسیاری از رقبای بی ام و با این امر مخالف هستند. به عنوان مثال تسلا یک نمایشگر بزرگ با وضوح بالا را به عنوان ویژگی اصلی داشبورد خودروهایش عرضه کرده است.

همچنین به گفته شرکت، Dee یک دستیار دیجیتال است که در مراسم رونمایی با زیپس و دیگران حرف زد. بی ام و معتقد است فناوری Dee می تواند خودروهای آینده را به یک هسفر تبدیل کند.

بی ام و همچنین در این مراسم جدیدترین کاربرد فناوری E Ink را نیز نمایش داد. طرح اولیه خودروی مذکور دارای ۲۴۰ سلول رنگی متمایز است که می توانند به طور جداگانه تغییر کنند. رنگ نمونه اولیه خودرو در یک لحظه، طیفی از سبز روشن و بعد بنفش تیره و در نهایت سفید با راه های قرمز شد.