صدور گواهی اشتغال به تحصیل و استعلام مدرک تحصیلی “الکترونیکی” شد

کیوسک خبر: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نامه ای به روسای دانشگاه‌های کشور اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات حضوری و تحقق دولت الکترونیک، صدور گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سامانه سجاد و استعلام مدرک تحصیلی دانشجویان از طریق شبکه دولت فراهم شده است.

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در نامه ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش دولتی اعلام کرد: در راستای اجرای مصوبات جلسه سیزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و دستور رئیس جمهوری در خصوص اجرای ماده ۹ مصوبه جلسه مذکور، سازمان امور دانشجویان با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم سرویس های الکترونیکی استعلام مدرک تحصیلی دانش آموختگان و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان را فراهم کرده است.

بر اساس مفاد نامه معاون وزیر علوم، سرویس استعلام مدرک تحصیلی در بستر شبکه دولت ایجاد شده است و آماده پاسخگویی الکترونیک به استعلام دستگاه های اجرایی است.

همچنین در نامه مذکور اشاره شده است: سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیلی در بستر اینترنت و از طریق سامانه سجاد در دسترس عموم دانشجویان قراردارد و به زودی در بستر شبکه دولت نیز ارائه خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، با عملیاتی شدن دو سرویس فوق، امکان ارائه دو خدمت بسیار پر متقاضی در حوزه خدمات دانشجویی به صورت غیر حضوری فراهم شده است.