• خانه
  • علم و دانش
  • ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت‌ها را در استان ایلام دنبال می‌کنیم

ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت‌ها را در استان ایلام دنبال می‌کنیم

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که همزمان با هفته دولت به ایلام سفر کرده است، در جمع اصحاب رسانه به توسعه زیرساخت‌ها و فرهنگسازی در این استان برای گسترش اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان ایلام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ایلام در سال‌های اخیر و خصوصا در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه قابل توجهی را در حوزه‌های گوناگون از جمله نفت و گاز تجربه کرد. همچنین دو هفته پیش بود که طرح بزرگی در حوزه آب و خاک در کشور اجرا شد که بخش عمده‌ای از آن به استان ایلام مربوط بود.

ستاری ادامه داد: گسترش اقتصاد دانش‌بنیان بحثی است که معاونت علمی و فناوری در استان دنبال می‌کند. زیرا ظرفیتی با عنوان نیروی انسانی خلاق و نوآوری در استان وجود دارد و از سویی زیر ساخت‌ها نیز در سال‌های اخیر به خوبی توسعه پیدا کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین بیان کرد: امروز استاندار ایلام خبر خوبی مبنی بر کاهش شدید نرخ بیکاری در استان داد که امید آفرین است.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه افزود: در استان ظرفیت‌های خوبی مانند دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی داریم. پارک علم و فناوری ایلام نیز با وجود نوپا بودن در حال انجام فعالیت‌های ارزشمندی است اما باید زیر ساخت و کمبودهای پارک رفع شود و همین امر باعث تقویت آن می‌شود. پس باید سرمایه گذاری بیشتری در آن انجام شود. زیرا برای گسترش اقتصاد دانش بنیان باید توسعه زیر ساخت‌ها و فرهنگسازی در استان رخ دهد.

ستاری در بخش بعدی سخنان خود به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: حدود ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند. سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم داشتند که با اشتغال غیر مستقیم می‌توان اشتغالزایی چند میلیون نفر را برای آنها متصور شد. ایلام استان جدیدی در این حوزه است. پارک علم و فناوری آن در حد استان نیست و باید زیر ساخت‌های آن را توسعه دهیم اما نکته مهم این است که همه برای این اتفاق همدل شوند. امروز نیز اتفاقات خوبی در این سفر برای زیست بوم فناوری و نوآوری استان رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر بازدید از مراکز فعال فناوری و گفت و گو با فناوران استان، ۳ پروژه فناوری در ایلام با حضور ستاری افتتاح می‌شود.

در این سفر طرح کارخانه تولید تجهیزات هوشمندسازی کار خود را آغاز می‌کند.

ستاری برای افتتاح مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام به دانشگاه علوم پزشکی ایلام می‌رود. این مرکز با حضور ستاری گشایش می‌یابد تا مسیر تحقیقات محققان در حوزه بیماری های مشترک میان حیوان و دام هموار شود.

در بخش دیگری از این سفر مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام افتتاح می‌شود. این مجتمع با داشتن ۴ گلخانه فضایی مناسب برای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه فراهم کرده است.