• خانه
  • علم و دانش
  • همزمان با هفته دولت؛ ۳ پروژه فناوری در ایلام افتتاح می‌شود

همزمان با هفته دولت؛ ۳ پروژه فناوری در ایلام افتتاح می‌شود

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد استان ایلام شد تا گسترش فعالیت‌های فناورانه و ایجاد فضایی مناسب برای این کار در این سفر دنبال می‌شود.

ستاری با استقبال استاندار وارد ایلام شد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به پارک علم و فناوری ایلام می‌رود و از نمایشگاه محصولات فناورانه مقابله با کرونا در این پارک دیدن می‌کند. ۲۵ محصول دانش بنیان و فناور و ۵ سامانه در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

در ادامه ستاری به مرکز شتابدهی و نوآوری پارک می‌رود و از شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌های مستقر در این مرکز و نمایشگاه محصولات دانش آموزی بازدید می‌کند. همچنین در این سفر طرح کارخانه تولید تجهیزات هوشمندسازی کار خود را آغاز می‌کند.

در بخش بعدی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به جهاد دانشگاهی ایلام می‌رود و از مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان و مرکز توسعه کسب و کارهای فضای مجازی بازید این مجموعه دیدن می‌کند. بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه آزاد واحد ایلام نیز در این سفر انجام می‌شود.

همچنین ستاری برای افتتاح مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام به دانشگاه علوم پزشکی ایلام می‌رود. این مرکز با حضور ستاری گشایش می‌یابد تا مسیر تحقیقات محققان در حوزه بیماری های مشترک میان حیوان و دام هموار شود. پژوهشگران برای انجام طرح‌های تحقیقاتی خود در این حوزه می‌توانند از تجهیزات و امکانات این مجموعه بهره مند شوند.

ستاری همچنین در نمایشگاه محصولات فناورانه این دانشگاه که در آن ۲۰ محصول به نمایش در آمده است بازدید می‌کند.

بازدید از دانشگاه ایلام یکی دیگر از بخش های برنامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به ایلام است. در این بخش مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام افتتاح می‌شود. این مجتمع با داشتن ۴ گلخانه فضایی مناسب برای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه فراهم کرده است.

همچنین مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح می شود. مرکزی که در حال حاضر دو شتابدهنده در آن مستقر هستند و قرار است مکانی برای توسعه ایده های جوانان استان باشد.

در پایان این سفر جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان با حضور ستاری برگزار می‌شود و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشستی به سولات اصحاب رسانه پاسخ می‌دهد.