• خانه
  • علم و دانش
  • مرکز نوآوری ورامین افتتاح شد؛ ستاری: کشاورزی و گردشگری را به محور فعالیت‌های فناورانه در ورامین تبدیل کنیم

مرکز نوآوری ورامین افتتاح شد؛ ستاری: کشاورزی و گردشگری را به محور فعالیت‌های فناورانه در ورامین تبدیل کنیم

کیوسک خبر: مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد. مرکزی که ۷۰۰ متر مربع فضا را در اختیار فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری این شهرستان قرار می‌دهد. در حال حاضر نیز ۲۰ تیم فناور در آن مستقر هستند.

مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط بخش خصوصی راه اندازی شد تا ایده‌های فناورانه جوانان با سرعت بیشتری مسیر تبدیل شدن به محصولات فناورانه را طی کنند. این مرکز در زمین‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ورامین قرار دارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم گشایش این مرکز با تاکید بر وجود منابع قابل توجه در شهرستان ورامین و مناطق جنوب شرق تهران، گفت: در حوزه فناوری و نوآوری، شهرستان ورامین ظرفیت بسیار خوبی دارد. راه اندازی این مرکز اقدام مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فناورانه است اما ظرفیت ورامین بسیار بیش از اینها است و باید مراکز و سوله‌های بیشتری به تاسیس مراکز فناور و نوآور اختصاص داده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین بیان کرد: با اختصاص سوله و فضای جدید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است تا حمایت های مالی بیشتری اختصاص دهد. کشاورزی، گردشگری و فناوری ارتباطات و اطلاعات از جمله حوزه‌هایی است که می‌تواند به محور فعالیت زیست بوم نوآوری در ورامین تبدیل شود و شاهد رشد و ارتقای آن باشیم.

دو دوره شتابدهی سالانه

بر اساس این گزارش، مرکز نوآوری ورامین، تمرکز اصلی خود را بر حوزه کشاورزی قرار داده است. این مرکز همچنین، بخشی از توان خود را به حمایت از تیم ها و شرکت های خلاق اختصاص داده است.

سالانه در این مرکز دو دوره شتابدهی برگزار می شود که در هر دوره ۱۵ تیم فناور جدید پذیرفته می شود. تیم های فناور مستقر در این مرکز خدمات و امکانات متعددی مانند دوره های آموزشی، مشاوره، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ دریافت می کنند. تیم های مستقر و فعالان فناور همچنین می توانند از امکانات رفاهی و ورزشی مرکز بهره‌مند شوند.

نمایشگاهی برای دستاوردهای دانش بنیان

همچنین در این مرکز نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور ورامین و دیگر شهرهای اطراف برگزار شد. نزدیک به ۲٠ شرکت دانش بنیان و فناور محصولات و خدمات خود را در این نمایشگاه نمایش دادند. نرم افزارهای کشاورزی، کاتالیست اسید سولفوریک، روان ساز و داروهای ویژه دام و طیور از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شد.

ظرفیت قابل توجه ورامین

با توجه به استعداد و ظرفیت قابل توجه شهرستان ورامین و منطقه جنوب شرق تهران، شرکت های دانش بنیان و فناور متعددی در این منطقه شکل گرفته اند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به منابع و داشته های محلی این مناطق، فعالان فناور را ترغیب کرده است که فعالیت خود را با توجه به این منابع به پیش ببرند. بر این اساس با توجه به کشاورزی ودامداری پر رونق منطقه، تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان و فناور ورامین محصولات و خدمات خود را در حوزه کشاورزی ارائه می دهند.

در پایان این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از مجموعه داستان‌های شهدای فرمانده و یک بازی رایانه ای با محوریت شهید سلیمانی رو نمایی کرد.

همچنین از پرتره شهید ستاری که به وسیله یک هنرمند ورامینی ترسیم شده بود، رونمایی شد.