• خانه
  • علم و دانش
  • عملیات اجرایی احداث پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد آغاز می‌شود

عملیات اجرایی احداث پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد آغاز می‌شود

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به «بهشت معادن ایران» استان یزد سفر کرد. با حضور ستاری قرار است عملیات اجرایی احداث پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد آغاز شود. اتفاقی که فعالیت شرکت‌های فناور بزرگ را در این استان رونق می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استقبال استاندار وارد یزد شد. ستاری در این سفر به شهرک صنعتی یزد می‌رود و از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک بازدید می‌‌کند.

همچنین در بخش دیگری از این سفر فعالان و فناوران پارک علم و فناوری یزد میزبان ستاری می‌شوند. ۱۲۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در این پارک مستقر هستند که ۲۵ شرکت محصولات فناورانه خود را در قالب نمایشگاهی برای معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه می‌دهند. این محصولات در حوزه‌های گوناگون مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری و سیستم‌های مهندسی هستند.

همچنین در این پارک ستاری از پیشرفت طرح فضای کار اشتراکی بازدید می‌کند در این فضا بیش از ۵۰ فرد دارای ایده برای تولید محصولات فناورانه در تلاش هستند. همچنین کارگاه سابلیمیشن از دیگر بخش‌هایی است که بازدید می‌شود. در این کارگاه توانمندسازی و آموزش مهارت چاپ هنری انجام می‌شود.

اما آیین آغاز به کار مدرسه نوآوری یزد، آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد و افتتاح شتابدهنده فرآیند افکار نو از برنامه‌هایی است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این پارک رخ می‌دهد.

مدرسه نوآوری یزد یک پلتفرم آموزشی برای دانش آموزان مقطع متوسطه است که در آن آموزش‌های کاربردی و پروژه محور در حوزه فناوری‌های نوین به آنها داده می‌شود. در این صورت دانش‌آموزان به استعداد خود پی می‌برند و با آگاهی رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند.

پردیس جامع پارک نیز با ۷۰ هکتار وسعت فضای لازم را برای استقرار شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند. این پردیس در ۳ فاز تکمیل می‌شود. فاز نخست مرحله آماده سازی اراضی برای واگذاری به شرکت‌ها است. در فاز دوم آن ساختمان‌ها برای استقرار مراکز رشد و پایلوت فناوری آماده می‌شود و در فاز سوم نیز فعالیت‌ها برای استقرار شرکت‌های بزرگ ملی و بین‌المللی تکمیل می‌شود.

در ادامه این سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از کارخانه نوآوری درخشان، تیم‌های فناور دانشگاه آزاد و خانه خلاق حیرانی بازدید می‌کند. دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز از دیگر برنامه‌های این سفر است.