• خانه
  • سیاسی
  • دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب، زمینه ساز اوج گیری مناسبات تهران – بغداد

دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب، زمینه ساز اوج گیری مناسبات تهران – بغداد

کیوسک خبر: اولین ملاقات حضوری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ۵ ماه برگزار می شود، مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق که در اولین سفر خارجی اش مقارن ظهر امروز وارد تهران شده، قرار است با ایشان ملاقات کند. ملاقاتی که زمینه ساز اوج گیری مناسبات تهران – بغداد خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در اجرای تدابیر ایمنی و پروتکل های بهداشتی صادره از سوی ستاد مقابله با کرونا، از ۵ ماه پیش تمامی ملاقات های حضوری خودشان اعم از داخلی و خارجی را بجز موارد ضروری لغو کرده اند، ملاقات با نخست وزیر جدید عراق را پذیرفتند.

ناظران مسائل منطقه و بویژه عراق اعتقاد دارند که این ملاقات نشانه توجه ویژه مقام معظم رهبری به رابطه ایران با عراق و بویژه علاقه خاص ایشان به مردم این کشور همسایه است.

سفر الکاظمی با توجه به روابط و منافع مشترک تهران و بغداد، نقشی اساسی در افزایش هماهنگی ها در سطوح عالی و اتخاذ تصمیمات راهبردی خواهد داشت و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین برنامه این سفر تلقی می شود.

ناظران معتقدند این ملاقات به لحاظ محتوایی و تاثیری که می‌تواند برای آینده روابط ایران و عراق و دوستی بیشتر ملت‌های دو کشور داشته باشد حاوی پیام‌های متفاوتی خواهد بود.

مصطفی الکاظمی در اولین سفر خارجی خود امروز وارد تهران شده و قرار است در دیدار با مقام های ایرانی، از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول، مهمترین موضوعات در روابط دو کشور و نیز روند تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دهد.

نخست وزیر عراق در سفر دو روزه خود به ایران همچنین با «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مصطفی الکاظمی را در سفر به تهران، وزیران امور خارجه، نفت، برق، دارایی، دفاع، بهداشت و مشاور امنیتی ملی عراق همراهی می‌کنند.