• خانه
  • اجتماعی
  • جامعه
  • ثبت بیش از ۲۸۰هزار تولد و ۱۰۹ هزار فوتی در بهار امسال/تهران در صدر استان ها

ثبت بیش از ۲۸۰هزار تولد و ۱۰۹ هزار فوتی در بهار امسال/تهران در صدر استان ها

کیوسک خبر: بر پایه آمار ولادت‌های ثبت شده در بهار سال ۱۳۹۹ ظرف مدت سه ماه نخست سال ۲۸۰هزارو ۵۴۷ تولد و ۱۰۹هزارو ۹۴۳ فوتی ثبت شده است.

از کل ولادت های ثبت شده در این مدت ۱۴۴ هزارو ۷۶۳ نفر مرد و ۱۳۵ هزارو ۷۸۴ نفر زن بوده‌اند. همچنین از کل ۲۸۰ هزارو ۵۴۷ ولادت ثبت شده در کشور به ترتیب استان تهران با ۳۵ هزارو ۶۵۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۷ هزارو ۷۶۰ نفر و استان سیستان و بلوچستان با ۲۱ هزارو ۷۲۶ نفر در رتبه های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در بهار سال جاری قرار گرفته اند.

از سوی دیگر استان های ایلام با یکهزارو ۸۶۹ نفر، سمنان با یکهزارو ۹۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزارو ۸۹۷ نفر به ترتیب در کل ولادت های بهار سال جاری رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده اند.

در استان تهران از میان کل ۳۵ هزارو ۶۵۶ ولادت ثبت شده، ۱۸ هزارو ۴۱۰ نفر مرد و ۱۷ هزارو ۲۴۶ نفر زن در ولادت ها به ثبت رسیده است. در استان ایلام نیز از میان کل یکهزارو ۸۶۹ ولادت ثبت شده یکهزارو ۷ نفر مرد و ۸۸۹ نفر زن در ولادت های این استان به ثبت رسده است.

ثبت بیش از ۱۰۹هزار فوت در بهار سال جاری

بر پایه آمار فوت های ثبت شده در بهار سال ۱۳۹۹ ظرف مدت سه ماه اول سال، ۱۰۹هزارو ۹۴۳ فوت ثبت شده است. از کل فوت های ثبت شده در این مدت ۶۲ هزارو ۷۵۱ نفر مرد و ۴۷ هزارو ۱۹۲ نفر زن بوده‌اند. همچنین از کل ۱۰۹ هزارو ۹۴۳ فوت ثبت شده در کشور به ترتیب استان تهران با ۱۷ هزارو ۶۱۰ نفر، استان خراسان رضوی با ۸ هزارو ۶۶۰ نفر و استان اصفهان با ۷ هزارو ۵۶ نفر در رتبه های اول تا سوم بیشترین تعداد فوت در بهار سال جاری قرار گرفته اند.

از سوی دیگر استان های ایلام با ۶۸۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۵۲ نفر و سمنان با ۹۷۶ نفر به ترتیب در کل فوت های بهار سال جاری رتبه کمترین فوت در کشور را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در استان تهران از میان کل ۱۷ هزارو ۶۱۰ فوت ثبت شده ۱۰ هزارو ۲۹۸ نفر مرد و ۷ هزارو ۳۱۲ نفر زن در فوت ها به ثبت رسیده است. در استان ایلام نیز از میان کل ۶۸۷ فوت ثبت شده ۴۴۳ نفر مرد و ۲۴۴ نفر زن در فوت های این استان به ثبت رسده است.