• خانه
  • سیاسی
  • مجلس
  • قالیباف: در مجلس گام‌های موثری برای رفع مشکلات اقتصادی برمی‌داریم

قالیباف: در مجلس گام‌های موثری برای رفع مشکلات اقتصادی برمی‌داریم

کیوسک خبر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قصد دارد در چارچوب وظایف و اختیارات خود، گام‌های موثری برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی بردارد.

محمدباقر قالیباف در ششمین گردهمایی ملی حرکت‌های جهادی جهادگران قرارگاه امام رضا (ع) که برای هم‌افزایی و تقویت روحیه جهادی با حضور خانواده‌های معظم شهدای جهادگر و جهادگران در حوزه هنری تالار اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در اقداماتی که انجام خواهد داد حتماً از ظرفیت‌ها و کمک‌های همه مردم در سراسر کشور، بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی و نیز ظرفیت‌های بخش‌های دولتی به گونه‌ای استفاده خواهد کرد که همه جای کشور برای رفع مشکلات و کاستی‌ها در حال تلاش و فعالیت باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز امکان استفاده از فعالیت‌های جهادی به صورت سیستماتیک و یکپارچه و با تلاش مجاهدانه و با محبت به منظور رفع مشکلات کشور وجود دارد.

قالیباف خطاب به همه جوانان و به ویژه گروه‌های جهادی کشور افزود: اگر ما موضوعات را مردمی نکنیم و مردم پای کار نباشند، هرگز نخواهیم توانست بر مشکلات غلبه کنیم؛ نمونه این مسئله را در موضوع شیوع کرونا مشاهده کردیم و در دوران دفاع مقدس هم اگر مردم در صحنه نبودند هیچگاه آن دوران باعث این همه عزت و افتخار نمی‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز هم اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود باید مردم در صحنه باشند و ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال تلاش برای ایجاد تحول در عملکرد مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: ایجاد شفافیت، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی سازی چهار محوری است که مبنای این تحول قرار داده‌ایم همچنین مجلس شورای اسلامی قصد دارد در چارچوب وظایف و اختیارات خود گام‌های موثری برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی بردارد.

قالیباف یادآور شد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین کار جوانان کار جهادی و نخستین دغدغه شان پیشرفت کشور بود و در زمانی که کشور مورد تهاجم حزب بعثی صدام قرار گرفت این اولویت تغییر کرد و همه آن جوانان با روحیه جهادی خود به سمت میدان جنگ رفتند.

رئیس مجلس تصریح کرد: متاسفانه بعد از پایان دوران دفاع مقدس، آنگونه که باید و شاید فرهنگ جهادی ارزشمند آن دوران در مسیر اصلی خود قرار نگرفت تا این که رویش‌های بعد انقلاب اسلامی بعد از چند سال از دفاع مقدس، فرهنگ جهادی را از سر گرفتند.

گفتنی است در این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از خانواده ۶ شهید گروه‌های جهادی، شهید امین شیرازی، شهید سیدمحمد حسینی، شهید حسین مومنی، شهید مصطفی پیران، شهید امیرمحمد اژدری، شهید حسین علیمرادی و نیز خانواده مرحوم مهسا حدادی از جهادگران جهاد در کشور تقدیر شد. همچنین سه جهادگر برتر کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.