• خانه
  • بین الملل
  • سیاسی
  • کنایه مقام روس به آمریکا؛ جز شما کسی از «حقیقت هولناک» نقض تعهدات ایران اطلاع ندارد

کنایه مقام روس به آمریکا؛ جز شما کسی از «حقیقت هولناک» نقض تعهدات ایران اطلاع ندارد

کیوسک خبر: نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین ضمن انتقاد از ادعاهای مقام‌های آمریکا علیه ایران درباره نقض پیمان «ان‌.پی‌.تی»، تأکید کرد که واشنگتن با نفرت علیه ایران پروپاگاندا راه انداخته است.

«میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در «وین» امروز (پنجشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد از ادعاهای مقام‌های آمریکایی علیه ایران مبنی بر نقض پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موسوم به «ان.پی‌.تی»، انتقاد کرد.

وی در این پیام کنایه‌آمیز خطاب به مقام‌های آمریکایی نوشت: « برخی کارشناسان آمریکایی با جدیت مدعی می‌شوند که ایران “کاملاً تعهداتش در قبال ان.پی.تی را نقض کرده است». پس چرا باقی جهان از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام از این “حقیقت” هولناک اطلاعی ندارند؟ در حقیقت، نفرت، مشاور بدی برای “کارشناسان” است و تبلیغات منفی هیچ محدودیتی ندارد».

این دیپلمات روس در پیام دیگری که به زبان روسی نوشته شده بود، گفت: «رئیس‌جمهور حسن روحانی ، واکنش رسمی (ایران) به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس درباره ایران را مطرح کرد. وی ضمن ابراز نارضایتی از این تصمیم، درخصوص پیامدهای منفی این اقدام هشدار داد اما با اتخاذ موضعی بسیار مسئولانه بر تداوم همکاری با آژانس تأکید کرد».

حسن روحانی اوایل روز گذشته ضمن تأکید بر رفتار دوستانه قانونی ایران با آژانس تصریح کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار آوردند و وادارش کردند که نبش قبر کند.

وی در ادامه ابراز نگرانی کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی، آژانس را آلوده و از مسیر اصلی منحرف کنند.

چندین هفته است که مقام‌های آمریکایی تمامی تلاش خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به کار گرفته‌اند و در جدیدترین مورد «کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و «برایان هوک» مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با ارائه ادعاهایی علیه ایران، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شدند.