ظریف: تروئیکای اروپا در جایگاه موعظه ایران قرار ندارند

کیوسک خبر: وزیر امور خارجه در پیامی در توئیتر با انتقاد از ناتوانی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس از انجام تعهدات برجامی خود، آنها را همدست رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانسته و تاکید کرد که تروئیکای اروپا در جایگاه موعظه ایران قرار ندارند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر از همراهی سه کشور اروپایی در اقدامات آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «سه کشور اروپایی باید حفظ وجهه عمومی خود را متوقف کرده و باید شجاعت این را داشته باشند که آنچه را به صورت خصوصی پذیرفته‌اند به طور علنی بیان کنند: شکست آنها در انجام حتی وظایف خودشان بر اساس برجام به دلیل ناتوانی کامل در مقاومت در برابر قلدری آمریکا.»

ظریف در ادامه نوشت: «تروئیکای اروپا پشت نقابی که به چهره زده‌اند،‌همدست ترامپ و نتانیاهو شده‌اند و در جایگاه موعظه ایران قرار ندارند.»

اتحادیه اروپا هر از چند گاهی مدعی می‌شود که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران است اما در واقعیت و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود بر نداشته و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده است.

تروئیکای اروپا امروز طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «سه کشور اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ که توسط آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت پایبند هستند. اگر چه ما معتقدیم که برداشته شدن برنامه ریزی شده تحریم تسلیحاتی سلاح‌های متعارف در اکتبر آینده که در قطعنامه ۲۲۳۱ به آن اشاره شده پیامدهای زیادی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.»