۴ مرکز فناورانه جدید در اردبیل افتتاح می شود

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود صبح امروز وارد استان اردبیل شد. در این سفر یک روزه با افتتاح ۴ مرکز علمی و فناورانه جدید گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری استان شتاب می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ابتدای ورود به استان اردبیل مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت. افتتاح مرکز طراحی‌های صنعتی نوآورانه، مرکز رشد مشترک پارک و دانشگاه، مرکز نوآوری انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی برخی از برنامه های این سفر یک روزه است.

پارک علم و فناوری استان یکی از مراکزی است که میزبان ستاری می‌شود، در نخستین بخش از برنامه‌های بازدید از این پارک، تیم‌های فناور محصولات تولید شده برای مقابله با کرونا را ارائه می‌دهند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و این استان تاکنون شرکت‌های دانش بنیان ۲۸ محصول را در قالب ۵۲ تیم اختراع و تحویل جامعه پزشکی، کادر درمانی و عموم مردم داده‌اند.

همچنین افتتاح ۴ مرکز فناورانه و نوآوری توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس انجام می‌شود.

طراحی‌های صنعتی نوآورانه، مرکز رشد مشترک پارک و دانشگاه، مرکز نوآوری انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی از جمله مراکز افتتاح شده هستند.

مراکز نوآوری و رشد استانی نقشی اساسی در توسعه زیست بوم و تشویق هسته‌های فناور دانشگاهی به پیگیری پروژه های فناورانه دارند. پس راه اندازی این مرکز در استان می‌تواند گامی تاثیرگذار در این راستا باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر استانی از شرکت های مستقر در شهرک صنعتی استان، واحدهای فناور و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و دیگر شرکت‌ها و محصولات ارائه شده در نمایشگاه‌های محصولات فناورانه بازدید می‌کند.

همچنین ستاری ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در «نشست بررسی چالش های توسعه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید » با حضور مسئولان استانی برگزار حاضر می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پیش از این نیز به این استان سفر کرده است. پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مورد حمایت معاونت علمی، یکی از اهداف اصلی این سفر استانی است.