• خانه
  • ورزش
  • پرسپولیس دچار سردرگمی‌ تاکتیکی شده است

پرسپولیس دچار سردرگمی‌ تاکتیکی شده است

فرزاد آشوبی، بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، می‌گوید که شاگردان برانکو افت نکرده‌اند و مردان شفر هم در صورت رسیدن به ثبات می‌توانند مدعی قهرمانی شوند.

به گزارش  کیوسک خبر، فرزاد آشوبی در مورد شرایط تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اگر بخواهیم کلی وضعیت دو تیم را بررسی کنیم باید گفت هر دو در شرایط خوبی به‌سر می‌برند و می‌توانند نمایندگان شایسته‌ای برای فوتبال ایران و حتی مدعی فینالیست شدن در لیگ قهرمانان باشند. امیدوارم ذوب‌آهن هم با وجود شکست سنگینی که مقابل استقلال داشت بتواند هرچه زودتر خودش را جمع‌وجور و با اقتدار کامل بازی‌های آسیایی را آغاز کند.

پرسپولیس افت نکرده است

وی با تأکید بر اینکه پرسپولیس افت نکرده است، یادآور شد: این‌که گفته می‌شود پرسپولیس دچار افت شده اصلاً نظر منطقی نیست، این بدان معنا نیست که تیم برانکو کیفیت و انسجام نیم‌فصل اول خود را دارد بلکه تغییرات در خط‌هافبک و حمله این تیم باعث شده نوعی سردرگمی‌تاکتیکی را در پرسپولیس شاهد باشیم. برانکو در تلاش است تاکتیک تیمش را دچار تغییراتی کند و به همین خاطر هواداران پرسپولیس باید صبور باشند و فرصت کافی را در اختیار برانکو قرار دهند. او مربی امتحان پس‌داده‌ای است و خیلی خوب می‌داند تیمش در حال حاضر به‌دنبال چیست. فراموش نکنیم بازیکنانی چون سروش رفیعی و مهدی شریفی مدت زیادی از میادین دور بودند و نیاز به زمان دارند تا در شرایط ایده‌آل مسابقه قرار بگیرند. قطعاً نقش سروش در تاکتیک پرسپولیس بسیار پررنگ است و به این بازیکن هم باید فرصت کافی داده شود. شک ندارم پرسپولیس بازی به بازی بهتر خواهدشد و هواداران این تیم به‌زودی شاهد بازی‌های زیبا و جذاب از تیم‌شان خواهند بود.

بودیمیر بازیکن خاصی است

آشوبی در پاسخ به این سؤال که آیا بودیمیر می‌تواند جایگزین خوبی برای گادوین منشا در ترکیب پرسپولیس باشد، تصریح کرد: برای من عجیب بود که چرا برانکو منشا را از ترکیب تیمش کنار گذاشت در حالی که او بازیکن توانمندی است و با بازیکنان کناری خود در پرسپولیس خیلی هماهنگ شده بود. شاید برانکو قصد دارد نوعی تفکر جدید در خط حمله تیمش پیاده کند. من بودیمیر را بازیکن خاصی می‌بینم، بازیکن بلندزن و  فرصت‌طلب که قطعا باید خیلی خوب تغذیه شود تا بتواند گلزنی کند. نباید از او انتظار پرس سنگین و دوندگی منشا را داشت. احتمالاً در تغییر تاکتیکی که برانکو در تیمش ایجاد کرده بودیمیر نقش اصلی را در خط حمله ایفا می‌کند و به‌نوعی باید به این بازیکن هم فرصت داد تا توانایی‌های خودش را در فضای جدیدی که در آن قرار گرفته نشان دهد.

آشوبی در پایان با اشاره به نوسان‌هایی که استقلال در بازی‌های خود داشته است، خاطرنشان کرد: استقلال در یکی دو فصل اخیر بیشترین نوسان را به خود دیده و مطمئناً دلیل این مسئله تغییرات زیادی بوده که در کادر بازیکنان این تیم رخ داده است. در حال حاضر به‌نظر می‌آید استقلال در تمامی‌خطوط بازیکنان باکیفیتی دارد و ریتم خود را پیدا کرده است، در چنین شرایطی باید کمترین نوسان را در استقلال شاهد باشیم و هر وقت این تیم در نتیجه‌گیری به ثبات برسد می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ و آسیا باشد.